ای جلوه بهار رُخت نوبهار عمر

ارسال در خبر و گزارش

یازدهمین همایش یادمان استاد باغبان( خلیل بلدی) سه شنبه، 25 اسفند ماه با حضور جمعی از شاعران و مردم فرهیخته خمینی شهر در سالن بصیرت شهرداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، یادمان استاد باغبان به رسم هر ساله، دیروز به همت انجمن ادبی باغبان برگزار شد. خلیل بلدی متخلص به باغبان از شاعران بزرگ شهر و جزو بنیان گذاران انجمن ادبی سروش در سال 1318 شمسی متولد شد. وی از همان کودکی در کنار پدر به باغبانی پرداخت و از همان زمان طبیعت طبع سبزش را پروراند.


وی در جذب جوانان و پرورش استعدادهای آنان مهارتی یگانه داشت. همچنین وی را پدر شعر نسل جدید شاعران خمینی شهر می دانند به گونه ای که بسیاری از شاعران جوان شهر خود را مدیون مهر و ادب و بزرگی این شاعر دلسوخته می دانند. گلچین روزگار در آستانه بهار 1383 باغبان را از باغ گرفت و گلهای باغ را در سوگ نشاند.


محمد مالکی در گفتگو با خبرنگار فرصت درباره انجمن ادبی باغبان گفت: این انجمن در سال 77 با حضور خود استاد باغبان تاسیس شد و از آن زمان تاکنون طی فراز و نشیب هایی به فعالیت خود ادامه داده است. وی در ادامه افزود: ما در این همایش علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این استاد بزرگ قصد داریم فضایی را برای ارائه آثار شاعران مهیا کنیم. متاسفانه مدت هاست از این دست همایش ها و گردهایی ها با موضوع آزاد کمتر در شهر ما اتفاق می افتد، در صورتی که در گذشته برگزاری همایش های فصلی همچنین کنگره میلاد آفتاب شور ونشاط و انگیزه زیادی را در قشر شاعر ایجاد می کرد.


شعرخوانی جمعی از شاعران شهر و اجرای گروه موسیقی پاسارگاد به سرپرستی استاد ابراهیم رضایی از جمله برنامه های این همایش بود. همچنین در طی برنامه شاعران پیشکسوت با اهدا حلقه گلی از زحمات و تلاش های چند ساله جناب اصغر حاج حیدری شهردار شهر تشکر و قدردانی کردند.