ثبت نام در حوزه های علمیه رایگان و بدون محدودیت سنی

ارسال در خبر و گزارش

ثبت نام حوزه های علمیه از 25 بهمن آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد. مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ضمن اعلام این خبر به فرصت آنلاین گفت: علاوه بر 5 حوزه علمیه خواهران در خمینی شهر دو مدرسه علمیه ویژه خواهران در شهرهای درچه و کوشک نیز فعال است.  خانم حاتم در رابطه با شرایط تحصیل در حوزه علمیه گفت: داشتن مدرک دیپلم با معدل کل 12 برای ورود به حوزه لازم است. همچنین دانش آموزان سال سوم نظام جدید نیز با برخورداری از معدل 12 در سال های اول و دوم می توانند در حوزه ثبت نام کنند. وی افزود: تحصیل در حوزه علمیه رایگان است و آزمون کتبی ندارد.


مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) با تاکید بر امکان تحصیل در حوزه به دو شیوه حضوری و غیرحضوری، شرط سنی برای ورود به دوره حضوری تمام وقت را حداکثر 35 سال عنوان کرد. به گفته وی شرکت در دوره حضوری نیمه وقت (سه روز در هفته) بدون شرط سنی می باشد. حاتم شرط حضور در دوره نیمه حضوری را معدل کل 15 عنوان کرد و گفت: شرکت در این دوره نیز محدودیت سنی ندارد.


وی با بیان اینکه مدارکی که به دانش آموختگان حوزه اعطا می گردد کاملا رسمی بوده و با مدارک دانشگاهی تفاوتی ندارد، گفت: پس از پایان مقطع سطح دو مدرک کارشناسی به دانش آموختگان اعطا می گردد. پس از پایان مقطع سطح سه مدرک کارشناسی ارشد و پس از پایان مقطع سطح چهار مدرک دکتری ارائه می گردد. به گفته وی  حوزه فاطمه الزهرا (س) واقع در بلوار آیت اله جبل عاملی امکان تحصیل در سطح سه (مقطع کارشناسی ارشد) را برای علاقمندان فراهم کرده است. 


مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) افزود: علاقمندان برای ثبت نام می توانند به نزدیکترین حوزه به محل زندگی خود مراجعه نموده یا از طریق سایت www.whc.ir برای ثبت نام اقدام نمایند.
وی حوزه های علمیه شهر را به قرار زیر معرفی کرد:


- حوزه علمیه الزهرا(س): خیابان شریعتی جنوبی، کوچه پنج شنبه بازار
شماره تماس: 33677911 €“ 33516720


- حوزه علمیه حضرت زهرا (س): بلوار توحید
شماره تماس: 33632853


- حوزه علمیه فاطمیه اندان: خیابان شهید مدرس
شماره تماس: 33677295


- حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س): میدان آزادی، بلوار آیت الله جبل عاملی
شماره تماس: 33640250


- حوزه علمیه رضویه: خیابان شهید صدوقی
شماره تماس: 33612619