هر 38 داوطلب نمایندگی مجلس در خمینی شهر تایید صلاحیت شدند

ارسال در خبر و گزارش

خمینی شهر، نایین و خور به همراه اقلیت های مذهبی هیچ رد صلاحیتی نداشته و همه افراد حاضر در گردونه انتخابات در این چهار حوزه تایید صلاحیت شده اند. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایسنا استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: از یک هزار و 15 داوطلب اصفهانی نمایندگی مجلس شورای اسلامی 40 نفر انصراف، 109 نفر رد صلاحیت و 864 نفر تایید صلاحیت شده €Œاند.

رسول زرگرپور اظهار کرد: یک هزار و 15 نفر از استان اصفهان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که قبلا هزار و 14 نفر عنوان شده بود اما یک نفر در شهر گجرات هند برای حوزه نطنز ثبت نام کرده بود که بعدا اضافه شد.


وی با تشکر از همه فرمانداران و بخشداران اصفهان به علت یک ماه کار شبانه روزی، افزود: از 1015 نفر داوطلب استان اصفهان 42 نفر انصراف داده اند و صلاحیت 109 نفر احراز نشده است. هیئت اجرایی ملزم بوده که استعلامات خود را از 4 مرجع قانونی اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال و دادستانی انجام بدهد.

 

استاندار اصفهان تصریح کرد: اکثر افرادی که رد صلاحیت شده اند به گرایشات سیاسی تعلق ندارند و افراد مستقل هستند. در واقع 864 نفر از 1015 نفر در استان اصفهان تایید صلاحیت شده اند و افرادی که رد صلاحیت شده اند از فردا به مدت چهار روز فرصت دارند که اعتراض خود را ارائه کنند.


زرگرپور به حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار اشاره کرد و گفت: این حوزه انتخابیه بیش از حد متوسط  رد صلاحیت داشته است به همین منظور یک هیئت را مامور کرده€Œ ایم تا اتفاق رخ داده در این حوزه را بررسی نمایند.


استاندار اصفهان به شهرستان اصفهان به عنوان یکی از حوزه های مهم کشور و مورد توجه جریانات سیاسی اشاره کرد و گفت: از 404 نفر ثبت نامی در این حوزه یک نفر به سمیرم منتقل و 16 نفر نیز انصراف داده اند. همچنین در این حوزه 19 نفر  رد صلاحیت شده€Œ اند و 368 نفر تایید صلاحیت گرفته €Œاند.


زرگرپور تصریح کرد: افراد شاخص تایید صلاحیت شده اند و این عامل باعث می شود که انتخاباتی با شکوه و پرشور را در پیش داشته باشیم و قطعا افراد مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی اظهار کرد: امیدوارم که روند خوب طی شده تاکنون تا پایان کار ادامه داشته باشد چراکه از ابتدا قرار بوده هیئت€Œ های اجرایی و ما عین قانون عمل کنیم و خوشبختانه تاکنون چنین اتفاقی رخ داده است و نتایج آن این بوده که تعداد کمی رد صلاحیت داشته€Œ ایم.


استاندار اصفهان خطاب به افراد رد صلاحیت شده گفت: از اینکه صلاحیت شما تایید نشده متاسف هستم اما اگر فکر می€Œ کنید که می توانید مدارک بهتری ارائه کنید چهار روز فرصت دارید تا به مراکز رجوع کرده و اعتراض خود را اعلام نمایید.


زرگرپور تاکید کرد: بنده برای هر 1015 نفر نامزد مجلس از استان اصفهان تلاش کرده €Œام و بین هیچ یک فرقی نخواهم گذاشت چراکه بنده ملزم به اجرای قانون هستم.


وی ادامه داد: در افراد رد صلاحیت شده چهره سرشناس نیز هست که این افراد هم اصولگرا و هم اصلاح طلب هستند.


استاندار اصفهان با اشاره به اینکه زمانی که همه سلایق سیاسی وارد میدان شوند مشارکت حداکثری تحقق می€Œ یابد، گفت: سه تا چهار روز تلاش شد تا ساز و کار هیات€ Œهای اجرایی در اصفهان به اعتدال نزدیک شود و امروز به همین دلیل نتایج قابل قبولی را از همه جریانات سیاسی می بینیم.