سومین گردهمایی روسای ادارات صنعت، معدن وتجارت اتاق های اصناف استان در شهرستان برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

با هدف به روز کردن اطلاعات صنفی در سالن اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان با حضور احمدیه مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان، رضوانی فرماندار، صرامی نماینده شهرستان، جوهری رییس اتاق اصناف شهرستان و روسای ادارات شهرستان های استان و دبیران اجرایی شهرستان های استان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرصت مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان در این جلسه از مهم ترین وظایف این اداره را جلوگیری از کار اصنافی که پروانه کسب ندارند، دانست. احمدیه در ادامه افزود: شهرستان های استان در این مورد کم کاری کرده اند که به همین دلیل متاسفانه رتبه استان در این مورد جز استان 32 کشور است که باید برای ارتقا استان تلاش کرد.
دومین مورد مهم برای اداره صنعت، معدن وتجارت در مورد انتخابات اتحادیه ها در استان است که از این مورد عقب هستیم وباید سریع تر بحث انتخابات اتحادیه ها حل شود چرا که با وجود 180 اتحادیه در استان این امر باید سریع تر پی گیری شود.


سومین مورد در نظر گرفتن قانون ومقررات وایین نامه ها واشراف کامل بر آن ها است که این مطلب مهم ترین قسمت محسوب می شود و عملکرد ما نباید عقب تر از قوانین باشد.
به گزارش خبرنگار فرصت، طی مصابه ای در این جلسه با رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان در مورد هدف از برگزاری چنین گرد همایی، رئیس اداره صنعت ،معدن وتجارت گفت: هدف آشنا کردن افراد با قوانینی است که بر آن ها تسلط ندارند و به روز کردن اطلاعات دسته های اصناف است که در واقع بحث آموزشی است.وی گفت: در این گرد همایی مسئولان اتاق های اصناف و اتحادیه ها با قوانین موجود در سایت ایرانیان اصناف است آشنا شوند وآن ها را مورد بررسی قراردهند.


هم چنین از تجارب یکدیگر استفاده کنند و البته مشکلاتی که قابل حل در این گردهمایی ها نیست به هیئت های عالی نظارت در تهران ارجاع داده میشود واگر قابل حل نبود ه مجلس برای بررسی یا تغییر قانون داده می شود.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گفت: تا کنون 14000 صنف به ثبت رسیده است که دارای مجوزهستند و 3000 صنف بدون مجوز مشغول به کار هستند که تا پایان سال 94 تمامی این واحد ها شناسایی می شوند. نادری دراین باره گفت: تا کنون 2100 واحد از این اصناف بدون مجوز شناسایی شده اند.


وی افزود: امید است تا پایان سال تمامی اصناف دارای پروانه کسب شوند.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت در مورد سوال خبرنگار فرصت مبنی بر اینکه چه مدت زمان لازم است تا اصناف بدون مجوز، پروانه کسب بگیرند گفت: این مدت زمان که در گذشته 4 تا 6 ماه زمان بر بوده استاکنون در مدت 45 روز می توان مجوز لازم را گرفت.