فروش صنایع دستی چینی در میدان نقش‌جهان اصفهان ممنوع شد

ارسال در خبر و گزارش

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: با توجه به افزایش تردد میهمانان خارجی در شهر اصفهان، ممنوعیت فروش صنایع دستی چینی در میدان نقش‌جهان اصفهان اجرا شده و فروش آن به میزان قابل توجهی در میدان کاهش یافته است.
به گزارش فرصت آنلاین فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به حضور هیئت‌های بلند پایه خارجی در اصفهان و تأثیرات این حضور بر حوزه گردشگری اظهار داشت: حضور این هیئت‌ها تاثیرگذاری فراوانی در حوزه گردشگری اصفهان دارد و باید در این زمینه هوشیاری قابل توجهی داشت.
وی افزود: بسیاری از این هیئت‌ها در بازدید خود از شهر اصفهان بر بی‌نظیر بودن اصفهان تأکید کرده‌اند و جاذبه‌های تاریخی طبیعی و میراثی این شهر مورد توجه آن‌ها قرار گرفته است، بدون شک در پس مذاکراتی که این هیئت‌ها در تهران داشته‌ و تفاهم‌هایی که به وجود آمده، ارزیابی آن‌ها در سرمایه‌گذاری گردشگری در اصفهان و توسعه آن موثر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: در هیئت‌ اسپانیایی افرادی حضور داشتند که در صنعت هتل‌داری دنیا دارای جایگاه ویژه‌ای بودند و تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه در اصفهان داشتند.
وی خاطرنشان کرد: این‌ها می‌تواند مقدمات خوبی باشد و بدون شک هیئت‌های خارجی با حضور خود در اصفهان می‌توانند تاثیرات مثبتی از خود به جای بگذارند.
اللهیاری با بیان اینکه اصفهان شهر صنایع دستی انتخاب شده و حضور هیئت‌ها در رونق صنایع دستی استان نیز تاثیرگذار است، افزود: صنایع دستی اصفهان یکی از شاخص‌های فرهنگی مدنی و گردشگری اصفهان به شمار می‌رود و باید گفت که اصفهان جایگاه ممتازی در بخش صنایع دستی دارد.
وی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر بعد از حضور رئیس آسیا اقیانوسیه در شورای صنایع دستی، پروپروزال ثبت اصفهان به عنوان ثبت جهانی به تائید رسید و اصفهان با جایگاهی که در حوزه بین‌المللی در صنایع دستی پیدا کرده، قطعا در آینده پیشرفت‌های بسیاری خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان درباره ممنوعیت فروش صنایع دستی خارجی در اصفهان اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری در حوزه معاونت صنایع دستی و اتحادیه صنایع دستی صورت گرفته تا همه چیز در این زمینه کنترل شود و در حال حاضر تقریبا درمیدان نقش‌جهان صنایع دستی خارجی نیست، اما در حاشیه آن با کنترل صورت گرفته، ممنوعیت این موضوع اجرایی می‌شود.