ابتکار جدید خیرین خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

تلاش در راستای فرهنگ سازی جهت پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین اهداف «موسسه خیریه همیاران بهزیستی» است. یکی از اعضای هیات امنای این موسسه خیریه در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: مشکل اساسی ما «عدم آگاهی» است. این خیریه در درجه اول قصد دارد مردم را نسبت به جامعه هدفِ بهزیستی آگاه کند. برای این کار لازم است تا با برگزاری دوره های آموزشی تعدادی رابط را به میان مردم بفرستیم. وظیفه این رابطان آگاه سازی مردم است و البته این تنها یکی از اهداف موسسه خیریه همیاران بهزیستی است. در واقع ما در درجه اول آمده ایم تا از مردم «فکر» گدایی کنیم.


عبدالعلی حاجیان با تاکید بر اینکه مددجویان بخش توانبخشی و اجتماعی بهزیستی شهرستان به هشت هزار نفر رسیده است، گفت: این خیریه به کسانی نیاز دارد که «فکر» داشته باشند چراکه قرار است به عنوان بازوی حمایتی بهزیستی و حامی جامعه هدف بهزیستی به توانمند سازی ناتوان ها کمک کند و مردم را نسبت به آسیب های اجتماعی آگاه نماید.


وی ضمن بیان این نکته که 19 مرداد سال جاری موفق شدیم پس از دو سال تلاش مجوز موسسه را بگیریم و آن را به شماره 254 به ثبت برسانیم، گفت: البته به طور غیررسمی فعالیت هایی داشته و همایش هایی را برگزار کرده ایم اما فعالیت مان از این پس شکل رسمی تر و قانونمندتری به خود خواهد گرفت.


بر اساس همین گزارش این موسسه روز سوم شهریور دومین جلسه هم اندیشی را با حضور افرادی که برای گذراندن دوره های آموزشی مذکور داوطلب شده اند، در دفتر این موسسه واقع در بهزیستی برگزار کرد. در این جلسه خانم علیشاهی مسوول حوزه اجتماعی بهزیستی شهرستان با تشریح حوزه کاری بخش اجتماعی بهزیستی یعنی جامعه هدف آن و خدمات قابل ارائه به این قشر و همچنین وظایف و اختیارات بهزیستی در این حوزه به غنای درک و شناخت رابطان آینده بهزیستی از این نهاد خدمت رسان کمک کرد. اولین جلسه هم اندیشی این موسسه نیز با حضور خانم قهرمانی مسوول حوزه پیشگیری بهزیستی تشکیل شد که با آموزش های وی همراه بود. 


گفتنی است در اساسنامه این موسسه از تلاش در راستای فرهنگ سازی جهت پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی، کمک به تامین معیشت جامعه هدف بهزیستی، کمک به تامین هزینه درمان، کمک به ایجاد فرصت های شغلی، کمک به تامین هزینه های ازدواج و...به عنوان اهداف این موسسه خیریه که به گفته حاجیان اولین بار است که در کشور تاسیس می شود، یاد شده است.

حاجیان از تمامی کسانی که می توانند در این زمینه با موسسه همکاری داشته باشند خواست تا با حضور در دفتر موسسه یا تماس با شماره های 33605811 و 09130202099 به طور دقیق تری با فعالیت های موسسه آشنا شوند.Â