ایستگاههای امنیت و سلامت در جاده های اصفهان دائر می شود

ارسال در خبر و گزارش

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به در پیش بودن سفرهای تابستانی هموطنان گفت: برای کاهش تصادفات و جلوگیری از حوادث ناگوار در جاده های اصفهان، ایجاد مجدد ایستگاههای امنیت و سلامت در جاده های این استان ضروری است.
به گزارش فرصت آنلاین از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان حجت الله غلامی در دومین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان افزود: براساس آمار دریافتی بخش عمده ای از تصادفات وتلفات جاده ای مربوط به سرعت زیاد ، خواب آلودگی و خستگی است.
وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی و افزایش تردد بویژه در دو پیک زمانی عید سعید فطر و آخر شهریور در جاده های استان اصفهان، افزود: ایجاد مجدد ایستگاههای سلامت در مکانهای مشخص شده برای استراحت رانندگان در جاده های استان ضروری است.
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاههای امنیت وسلامت بصورت دائم در مسیرهای پرتردد استان اصفهان در کاهش میزان تصادفات و حوادث ناگوار جاده ای نقش مهمی دارد، گفت: در صورت تامین اعتبارات واختصاص اعتبار لازم توسط فرمانداری شهرستانها، مشکلات این حوزه مرتفع و تصادفات جاده ای کاهش خواهد یافت.
غلامی با بیان اینکه نقاط پرحادثه استان اصفهان شناسایی شده است، تصریح کرد: متاسفانه اعتبارات راهداری برای رفع این نقاط کافی نیست و انجام امور مربوط به راهداری اعتبارات بیشتری نیاز دارد.
رییس پلیس راه استان اصفهان نیز با اشاره به اقدامات پلیس در این حوزه و روند نزولی آمار تصادفات جاده ای در این استان گفت: با اقدامات موثر راه وشهرسازی و پلیس راه استان، آمار تصادفات جاده ای در مقایسه با سال های گذشته کاهش داشته است.
وی عدم توجه به جلو ، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه در سرعت غیرمجاز و عدم رعایت حق تقدم را از بیشترین عوامل تصادفات جاده ای بیان کرد و افزود: بیشترین تصادفات در جاده های استان اصفهان بین ساعات 12 تا 18 رخ داده و خواب آلودگی و خستگی رانندگان از دلایل اصلی این تصادفات بوده است.
استان اصفهان در مسیر تردد 9 استان کشور قرار گرفته و دارای 25 هزار کیلومتر راه همسنگ و 11هزار کیلومتر راه غیر همسنگ است.