آیا باغ موزه فضایی به ثمر می نشیند؟

ارسال در خبر و گزارش

در صورت همکاری و همراهی مسوولان شهرستان سر حرفم هستم و باغ موزه فضایی را راه اندازی خواهم کرد. مجری طرح باغ موزه فضایی در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین افزود: سه سال و نیم پیش در روز کلنگ زنی این باغ موزه مسوولان شهرستان همگی در مراسم حاضر شده و قول همکاری و حمایت دادند اما متاسفانه این تعهدات در عمل اجرا نشد و باعث شد بنده نیز به عنوان مجری طرح انگیزه ام را از دست بدهم علی رغم اینکه همین عدم اجرای طرح به اعتبارم لطمه خواهد زد. کریم پور که در مراسم کلنگ زنی که روز 15 مهرماه سال 90 برگزار شد، گفته بود به محض دریافت مجوز تغییر کاربری کار ساخت و ساز را شروع خواهد کرد و طی دو سال بعد اولین مرحله باغ موزه را افتتاح خواهد کرد، الان می گوید: اگرچه آن زمان برخی مسوولان وقت باعث دلسردی بنده شدند اما الان که شنیده ام شورای شهر و شهردار به دنبال تغییر و تحولات در سیمای شهر هستند، یکبار دیگر اعلام آمادگی می کنم که در صورت حمایت و همکاری شان به تعهداتم دراینباره عمل نمایم.

وی که به گفته خودش پس از برگزاری چند جلسه با مسوولان پس از کلنگ زنی و درخواست صدور مجوز تغییر کاربری البته به صورت شفاهی از ادامه کار دلسرد شده، می گوید: این کار یک کار خیریه ای است و زمینش اهدا شده و بنده به عنوان مجری بدون هیچ چشمداشتی قصد داشته و دارم که آن را در خمینی شهر به اجرا دربیاورم اما طی این مدت علیه بنده شایعات زیادی پراکنده شد مبنی بر اینکه دنبال سودجویی خودم بوده ام و پس از عملی شدن هدف اصلی طرح را رها کرده و رفته ام.

 

بر اساس همین گزارش سه سال و نیم پیش کلنگ اولین باغ موزه فضایی خاورمیانه در یکی از باغات منطقه دوشاخ خمینی شهر و به دست ویکتور گارباتکو فضانورد بزرگ روسی به زمین خورد.

 

گارباتکو با سه بار سابقه پرواز به فضا و دارنده لقب فضانوردِ سه دهه، به ایران آمده بود تا کلنگ یک باغ موزه فضایی بی نظیر را به زمین بزند. این نماینده فضا احداث این موزه فضایی را یک اتفاق بزرگ شمرد و از مجری طرح باغ موزه خواهش کرد که او را برای افتتاح این طرح هم به ایران دعوت کند.