ارزش های افزوده پنهان در شهر ما

ارسال در خبر و گزارش

- پشت باجه فروش بلیط نمایش خاله خانوم بودم که کسی با لهجه اصفهانی پرسید: شما نمایش را دیده اید؟ اینجا بود که متوجه شدم خیلی از کسانی که برای دیدن نمایش صف کشیده اند اصفهانی و حتی نجف آبادی و از دیگر شهرهای اطراف هستند.


- در محوطه چشمه لادر قدم می زدم، از زمزمه گفتگوهایی که می شنیدم، پی بردم که تعداد زیادی از جمعیت انبوهی که در گوشه گوشه این منطقه نشسته اند، اصفهانی هستند. خیلی ها هم خمینی شهری هایی که به اصفهان مهاجرت کرده اند و حالا جاذبه های لادر باری دیگر پای آنها را به شهرشان کشانده است. شماره پلاک های ماشین های پارک شده در محوطه هم به آنچه به آن رسیده بودم صحه گذاشت و این حقیقت برایم روشن شد که غالب جمعیت گرد آمده در لادر غیر خمینی شهری هستند.


- دوستی داشتم که اهل و ساکن اصفهان بود و دوشنبه بازار را خوب می شناخت و می گفت خیلی وقت ها برای خرید، به این بازار می آید.


با توجه به این واقعیت ها می توان نتیجه گرفت که خیلی راحت می شود با سرمایه گذاری های فرهنگی و گردشگری و اقتصادی پای دیگران را به شهر باز کرد و ارزش های افزوده زیادی را برای شهر به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم نمود. البته با نگاهی دقیق تر، این ارزش های افزوده تنها به جنبه های ظاهری مانند درآمد و کارآفرینی و اشتغال ختم نمی شود بلکه به دلیل تعاملات به وجود آمده ارتباط افرادی که از شهر مهاجرت نموده اند را حفظ و پیش داوری هایی را هم که دیگران به شهرستان دارند تصحیح خواهد کرد و آنها را متوجه ظرفیت های بالای انسانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنین این دیار خواهد نمود.