انتقاد صریح امام جمعه از ضعف انعکاس اخبار خمینی شهر در صدا و سیما

ارسال در خبر و گزارش

از جمله مسائلی بود که امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح نمود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته با گلایه از ضعف انعکاس اخبار شهرستان در رسانه ها گفت: گاهی یک اتفاق منفی از شهرستان که شبیه آن در سراسر کشور کم و بیش دیده می شود، در رسانه ها حتی رسانه های بیگانه منعکس و در بوق و کرنا می شود ولی هزاران خبر مثبت و خوب شهرستان در سکوت خبری می ماند. دریغ از یک مصاحبه صحیح که صدا و سیما پخش کند! دریغ از پوشش رسانه ای کامل از برنامه های خوب شهرستان در صدا و سیما! اینها به این دلیل است که در این شهرستان امکانات وجود ندارد. این شهر باید دفتر صدا و سیما با تمام امکانات داشته باشد نه نمایندگی فاقد امکانات کافی آن هم برای شهرستانی با بیش از 300 هزار نفر جمعیت!


نگاه ویژه به خمینی شهر
خطیب جمعه خمینی شهر به مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان خمینی شهر در هفته قبل اشاره کرد و گفت: متاسفانه نشریات شهرستان خطبه ها و دیگر اخبار مربوط به امام جمعه را به درستی انعکاس نمی دهند. در این مراسم من در حضور استاندار مسائلی را متذکر شدم و وی نیز تایید کرد. یکی اینکه خمینی شهر یک شهر استثنایی و پرجمعیت است. نقش اقتصادی، خیّرین، ایمان، اهلبیت(ع)، ولایت، جبهه و شهادت در این شهرستان بسیار پررنگ است و باید به آن به طور ویژه نگاه شود. حتی مسوولان و روسای ادارات آن باید در حد مدیر کل به بالا انتخاب شود.
رحیمی ادامه داد: درخواست فرمانداری ویژه برای شهرستان در صورت اجازه دادن قانون، موضوع آلایندگی که متاسفانه به شهر پرداخت نمی شود، راه اندازی بیمارستان منظریه که علیرغم وعده های مسوولان ذیربط تا سال آینده نیز محقق نخواهد شد، مشکلات منظریه، راه اندازی کلانتری در شهرک منظریه و منطقه جوی آباد، مشکلات مسکن مهر و فضای سبز و مدرسه در آن، بحث فرهنگی ازجمله مصلی دیگر مطالبی بود که به استاندار متذکر شدم.


سلام کردن، مصافحه و دادن هدیه وحدت آفرینند
نماینده ولی فقیه در خمینی شهر با اشاره به نزدیک شدن هفته وحدت و آیه 10 سوره احزاب «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْکُمْ...» فرمود: این اصل را قرآن کریم مطرح نموده که مسلمانان با هم برادرند. اگر دو برادر، دو گروه، دو حزب، دو شهر اسلامی، دو امت اسلامی با هم اختلاف داشتند، ننشینید تماشا کنید یا آتش بیار معرکه گردید –کاری که ما متأسفانه الان انجام می دهیم- بلکه طبق دستور قرآن بین آن دو آشتی برقرار کنید. اسلام با کینه، حسادت، غیبت مخالف است چون ریشه اختلافند. برعکس دستور به سلام کردن و مصافحه و دادن هدیه می دهد چون اینها وحدت آفرینند.