بخشی از وجوهات بقاع متبرکه بیرون از شهرستان هزینه می شود

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین محسن صرامی گفت: باید بگویند وجوهاتی که توسط مردم با انگیزه های فراوان در ضریح های مطهر بقاع متبرکه ریخته می شود، کجا هزینه می گردد؟ باید در قبال فروش قبور یا بازارچه همجوار آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) پاسخگو باشند. این وجوهات کجا می رود؟ یقینا بخشی از این وجوهات بیرون شهرستان هزینه می شود.


عضو کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سال گذشته این سوال باعث تغییر مدیریت اداره اوقاف شهرستان گردید، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70 درصد وجوهات داخل شهرستان هزینه می شود. ساختن و راه اندازی سرویس های بهداشتی تمیز و منظم آستان، آماده سازی رواق های زیبای اطراف حرم، ساختن زائرسرا و رستوران به سبک رستوران حرم امام رضا(ع) و توسعه آستان از نشانه های آنست.از لحاظ فرهنگی کارهایی برای نونهالان انجام می شود. درمورد مراجعات شرعی پاسخگو هستند.


نماینده شهرستان تاکید کرد: اینها یعنی نگاه و نگرش به احیای وقف که هر کس هر جا دستش می رشد. از مردم بخواهید تا سنت وقف زمین نماند. در غرب بهترین، زیباترین و شکیلترین مکان ها برای اماکن مذهبی انتخاب می شود.


صرامی در ادامه مسائلی درمورد فرهنگیان از جمله بحث رتبه بندی معلمان و صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد و گفت: کارهایی که انجام می شود در شان مردم نیست. تمام تلاشم این بوده که قشر فرهنگی را سربلند کنم. روزانه 15 ساعت کار می کنم. در این دو سال و اندی از دوران نمایندگی ام به 80 درصد اهدافم رسیدم و در مدت باقیمانده 20 درصد دیگر را به سرانجام می رسانم.
در ابتدای مراسم حجت الاسلام قربانی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ضمن ارائه گزارشی از این اداره گفت: سال گذشته در شهرستان خمینی شهر 12 مورد وقف داشته ایم یعنی تقریبا ماهانه یک مورد که قابل قبول است. در حال حاضر تعداد کل موقوفات شهرستان 1833 مورد است.


مجمع عمومی مربیان و معاونان پرورشی که در آستانه هفته وقف پنجشنبه 27/9/1393 در حرم امامزاده سید محمد(ع) برگزار شد و با اقامه نماز جماعت و صرف ناهار پایان یافت.