موتور سیکلت های برقی باید جانشین موتور سیکلت های فعلی شود

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ ' حسین حسین زاده ' چهارشنبه شب در نشست بررسی موانع و مشکلات حمل و نقل درون شهری و ترافیک شهر اصفهان افزود: از ابتدای سالجاری در اصفهان 300 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.


وی با بیان اینکه از این تعداد 156 نفر موتورسوار بودند، افزود: 80 درصد موتورسواران فوت شده در اصفهان به دلیل ضربه مغزی جان خود را از دست داده اند.


جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به تحقیقات انجام شده در باره تصادفات موتورسواران اظهار کرد: هزینه هر عمل جراحی پس از تصادف موتورسواران 40 تا 70 میلیون تومان بوده است.


وی افزود: براساس تحقیقات انجام شده، فوت هر موتورسوار حدود یک میلیارد تومان به جامعه خسارت مالی وارد کرده است.


سرهنگ حسین زاده به تخلفات موتورسواران اشاره کرد و افزود: 60 درصد جرائم انجام شده در کلانشهر اصفهان بوسیله موتورسیکلت انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه 64 هزار دستگاه موتور سیکلت توقیفی در پارکینگ های نیروی انتظامی اصفهان نگهداری می شود، تصریح کرد: بر اساس قانون، هر سال 36 هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل عدم مراجعه مالکان به ستاد اجرایی کمیته امداد حضرت امام (ره) تحویل می شود.


جانشین فرماندهی انتظامی اصفهان در ادامه به آلودگی هوا توسط موتورسیکلت ها اشاره کرد و افزود: براساس تحقیقات، هر موتور سیکلت 6 برابر یک خودرو هوا را آلوده و 8 تا 10 برابر خودرو آلودگی صوتی ایجاد می کند.


وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در اصفهان تردد می کنند، تصریح کرد: راهبرد مشخصی برای تردد موتورسیکلت ها در این کلانشهر اصفهان و سایر شهرهای استان وجود ندارد.


سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه قشر ضعیف جامعه بیشتر از این وسیله نقلیه استفاده می کند، تاکید کرد: باید راهبرد مناسبی برای برخورد با موتورسواران اتخاذ و در این راستا توسط نهادهای ذیربط فرهنگ سازی شود.


وی جایگزین کردن موتورسیکلت برقی را در کاهش آلودگی هوا و تصادفات موثر دانست و افزود: استفاده از این وسیله برقی به سرمایه 7 تا 10 میلیون تومان نیاز دارد و این قیمت به قشر ضعیف جامعه فشار وارد می کند.


جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی توانایی طراحی و ساخت موتورسیکلت های برقی را دارند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد خمینی شهر توانایی بومی سازی فناوری ساخت موتورسیکلت های برقی و تولید این وسیله به قیمت زیر دو میلیون تومان را دارد.


وی خواستار اتخاذ تدابیر لازم در مشارکت نهادهای زیربط از جمله شهرداری اصفهان برای ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران در سطح این کلانشهر شد.