پایگاه سلامت جوی آباد 47 هزار نفر را زیر پوشش قرارمی دهد

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش فرصت آنلاین، مدیر گروه توسعه شبکه های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این برنامه برای 420 هزار نفر ساکن در حاشیه های شش شهر بزرگ و 395 هزار ساکن در 13 شهر با جمعیت 20 تا 50 هزار نفر استان اجرا می شود.

 

محسن روحانی افزود: شش شهر بزرگ دارای حاشیه نشینی شامل کلان شهر اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، شهرضا و فلاورجان است.

وی گفت: در این برنامه برای افراد زیر پوشش، پرونده سلامت تشکیل می شود و خدماتی مانند خدمات عمومی سلامت شامل بهداشت محیط، بهداشت مدارس، بهداشت حرفه ای، بهداشت اجتماعی و خدمات خاص و مراقبت های اولیه فردی سلامت شامل برنامه های سلامت خانواده و جمعیت، مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر و برنامه های تغذیه به آنها ارائه خواهد شد.

 

وی سایر خدمات ارائه شده در این برنامه را بسته خدمات درمانی و خدماتی دانست که بر حسب نیازسنجی از مردم تعیین می شود مانند توانبخشی وبارزه و کنترل اعتیاد، خشونت و دخانیات

 

وی بر پیوستگی و استمرار این خدمات تاکید و تصریح کرد: این خدمات در سطح اولیه به صورت رایگان و در سطح دوم با پیروی از تعرفه های برنامه تحول نظام سلامت ارائه می شود.

 

روحانی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه را 190 میلیارد ریال در استان اصفهان اعلام و تصریح کرد: تا کنون 80 میلیارد ریال از این اعتبار پرداخت شده است.

 

روحانی ادامه داد: در این راستا از مهر امسال پایگاه سلامت در منطقه زینبیه اصفهان برای پوشش 21 هزار و 500 نفر جمعیت با جذب 12 نیروی مورد نیاز و پایگاه سلامت منطقه جوی آباد خمینی شهر برای پوشش 47 هزار نفر جمعیت با جذب 12 نفر نیرو آغاز بکار کرد.