نمایش بزرگترین کاروان نمادین ورود سالار شهیدان به کربلا در خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش ایرنا، این کاروان که ترسیم کننده صحنه های از قیام امام حسین(ع) و ورود ایشان به کربلا است، به لحاظ عظمت، اهمیت هنر تجسمی، تجهیزات، طراحی لباس و به کارگیری فنون نمایشی و پیام رسانی عمیق قیام عاشورا، بزرگترین کاروان نمادین کشور در نوع خود محسوب می شود.

 

این کاروان بزرگ در برگیرنده مجموعه ای از کاروان ها و نمادهای مختلف شامل کاروان امام حسین(ع)، یاران و اهل بیت ایشان، پیامبران الهی از آدم تا خاتم، فرشتگان، شخصیت ها و نمادهای قیام عاشورا، لشکریان ابن سعد و نمادهای حق و باطل است که به طور هم زمان وارد خمینی شهر شدند.

 

شمار عوامل اجرایی و دست اندرکاران این آئین هنری و مذهبی حدود 22 هزار نفر بیان شده است؛ ضمن آنکه جمع زیادی از مردم نیز در برپایی این آئین مشارکت داشتند.

 

این کاروان نمادین هر ساله در روز هشتم محرم وارد خمینی شهر می شود و پس از عبور از محله های مختلف این شهر بعد از غروب آفتاب خارج می شود.

 

در این روز شمار زیادی از هم وطنان از سراسر کشور برای دیدن و ثبت این مراسم کم نظیر به به خمینی سفر کرده اند؛ همچنین گروه های متعددی عکاس، فیلمبردار و خبرنگار داخلی و خارجی از جمله یک گروه مستند ساز هلندی برای پوشش این آئین فرهنگی، مذهبی و هنری این مراسم را پوشش دادند.

 

این آئین از 20 سال پیش، هرساله همزمان با هشتم محرم در خمین شهر برگزار می شود.