برنامه های ماه مبارک رمضان در امامزاده های شهر اعلام شد

ارسال در خبر و گزارش

مسوول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین در این باره گفت: در قسمت اول در آستانه امامزاده های سید محمد، سید نجم الدین، سید ابراهیم فروشان، سید ابوالحسن دستگرد و سید محسن تیرانچی با هماهنگی اتحادیه تشکل های قرآنی و جامعه قاریان و حافظان خمینی شهر هر روز یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب مراسم جزءخوانی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز شهرستان و استان شروع می شود. در خلال این مراسم برنامه هایی مانند مسابقه برگزار و به برندگان هدایایی تقدیم خواهد شد و سپس نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می گردد.


توکلی ادامه داد: قسمت دوم برنامه ها بعد از افطار و فقط در آستان امامزاده سید محمد(ع) برگزار می شود. هر شب برنامه با تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز شهرستان و استان شروع می شود و در ادامه خطیبان مشهوری ازجمله حجج اسلام رهبر، رحیمی، مرتضوی، میردامادی، صغیرا و... به سخنرانی می پردازند. سپس با قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط مداحان معروف کشور مانند نریمانی، منصوری، اصفهانی، صابری و... برنامه به پایان می رسد.


وی شب های قدر را اوج حضور جمعیت در این آستان دانست و گفت: در این شب ها که مردم از شهرستان خمینی شهر و همچنین از شهرهای اصفهان و شاهین شهر به اینجا می آیند، تراکم برنامه ها زیاد است و مراسم احیا توسط حجج اسلام رحیمی امام جمعه شهر و سید حسین میردامادی از تهران شروع خواهد شد.


توکلی درمورد طرح «مهد حرم» توضیح داد: در این سی شب پدر و مادرانی که قصد استفاده از فضای معنوی و برنامه های آستان مقدس را دارند، می توانند خردسالان خود را به مسوولان مربوطه سپرده و با خیال آسوده به زیارت بپردازند. در مهد حرم فضایی شاد و مفرح ویژه کودکان ایجاد شده و کودکان تا پایان مراسم ضمن تفریح از آموزش های آن نیز استفاده می کنند. مهد حرم مستقیما زیر نظر اداره اوقاف اداره می شود.


مسوول امور فرهنگی اداره اوقاف در پایان گفت: محافل انس با قرآن یک شب در ماه مبارک در تمامی بقاع متبرکه شهر برگزار می شود که زمان دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین هر شب نمایشگاه و فروشگاه کتاب و ملزومات فرهنگی در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) برپا می باشد.