همایش روزنامه نگاری با حضور دکتر شُکرخواه و دکتر نمک دوست برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش


در این همایش که به همت فرهنگسرای رسانه وابسته به شهرداری اصفهان و در دانشگاه فرهنگ و هنر ملک شهر تشکیل شد، روزنامه نگاران استان، دانشجویان رشته های روزنامه نگاری و عکاسی خبری و همچنین مسوولان روابط عمومی ادارات و ارگان ها حضور داشتند.


روزنامه نگاری آنلاین، روزنامه نگاری محلی، روزنامه نگاری شهروندی، روزنامه نگاری بحران و حقوق و مسوولیت های روزنامه نگار از جمله مباحثی بود که این استادان حوزه روزنامه نگاری، طی این همایش به آن پرداختند و به سوالات حضار در این زمینه ها پاسخ گفتند.


دکتر شکرخواه در رابطه با روزنامه های محلی گفت: این نشریات باید به مشکلات روز شهر خود بپردازند و قابلیت های محلی خود را معرفی کنند به گونه ای که مردم خود را در آن ببینند.


وی در بخشی از سخنان خود، درج صفحه یا ستون خوانندگان در نشریات، عکس هایی که مردم در سطح شهر از پدیده ها و اتفاقات با تلفن همراه خود تهیه می کنند و... را گونه ای از روزنامه نگاری به نام روزنامه نگاری شهروندی خواند و گفت: این گونه از روزنامه نگاری اگرچه هنوز مشروعیت ندارد اما از قدرت برخوردار است.


در ادامه دکتر نمک دوست با طرح سوال «روزنامه نگار کیست؟»، به بیان تعاریف روزنامه نگاری در جوامع مختلف از جمله فرانسه، آمریکا و سوئد که هر کدام قوانین خاص خود را در این زمینه دارند، پرداخت.