کاشان خود را برای مسافران نوروزی آماده می کند، خمینی شهر چطور؟

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش اداره روابط عمومی و امور فرهنگی استان اصفهان "مهران سرمدیان" در اولین نشست ستاد تسهیلات سفر و ستاد نوروزی برای سال 93 در میان  مدیران مراکز اقامتی و مسئولین ادارات در باغ فین کاشان افزود: برپایی این جلسه در راستای ایجاد  فضایی امن برای میهمانان نوروزی و بهبود وضعیت خدمات دهی به گردشگران و نیز مرتفع نمودن سایر نیازها و نواقص موجود واحدهای اقامتی  صورت گرفت.
 وی، ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی لازم جهت انجام مقدمات پذیرش مسافران نوروزی، تصریح کرد: هدف ازاین جلسه  تبیین موارد آئین نامه ای و ضوابط مرتبط با تاسیسات گردشگری توسط مسئولین و کارشناسان ذی ربط و برنامه ریزی برای نحوه تبلیغات این مراکز و تسهیلاتی که این اداره در قالب بسته های پیشنهادی به مدیران واحدهای اقامتی می باشد.
دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان کاشان همچنین از برنامه ریزی جهت استقرار راهنمایان نوروزی،تشدید بازرسی هاو آماده سازی ابنیه تاریخی برای ایام نوروز93 نیز خبر داد.
ناصحی پور مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشکری کاشان نیز در ادامه گفت: بسته های فرهنگی_گردشگری  ویژه برای تمامی مراکز اقامتی ارایه خواهد شد.
وی ضمن اشاره به اهمیت مبحث تبلیغات و بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری هدف از تصویب این مصوبه را معرفی اصولی جاذبه های گردشگری شهرستان کاشان دانست و بر اهمیت رعایت اصول ایمنی،بهداشتی و انتظامی تاسیسات گردشگری تاکید کرد .
اما تجارب سالهای گذشته در خمینی شهر نشان می دهد که تشکیل چنین ستادی  معمولا در روزهای پایانی سال وبا عجله وبا حضور افراد نه چندان متخصص صورت می گیرد وحتی اطلاعات نادرست بسته های ارایه شده تصحیح هم نمی شود ومراکز موجودمسافران چندان آماده نمی شود واین درحالی است که مسولین شهرستانی بارها درحرف  به توان بالای شهرستان در جذب گردشگر سخن گفته اند و مسولین استانی هم برهدایت مسافران نوروزی اصفهان به شهرهای مانند خمینی شهر که دراین زمینه حرفی برای گفتن دارند تاکید ورزیده اند .