مخالف آزاد سازی سهام عدالت هستم

ارسال در خبر و گزارش

نماینده مردم با تاکید براینکه مخالف آزادسازی سهام عدالت هستم ، افزود: باید پذیرفت اگر در شرایط فعلی امکان معامله سهام عدالت فراهم شود بسیاری از خانوارهای کم درآمد و نیازمند، اقدام به فروش این سهام با قیمت کم خواهند کرد این در حالی است که باید زمینه ای فراهم کرد تا خانواده ها از سود سهام عدالت استفاده کنند.  
صرامی با اشاره به حضور دلالان در صورت آزاد سازی معاملات سهام عدالت گفت: هدف ابتدایی از ارائه سهام عدالت ایجاد پشتوانه اقتصادی برای مردم جامعه بود و باید توجه داشت این سهام در دست دهک های ضعیف جامعه است وبا توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی فعلی که اکثر مردم شرایط مطلوبی از لحاظ مالی ندارند معاملاتی شدن سهام عدالت باعث می شود مردم به قیمت پائینی سهام را بفروشند و صرف هزینه ها و احتیاجات روزانه زندگی خود کنند و از طرفی دلالان نیز می توانند به راحتی این سهام را خریداری و در این بازار فعالتر شوند و در این میان فقط افراد نیازمند متضرر خواهند شد.
وی ادامه داد: در هرصورت باید مانع از این موضوع شد که خانوارهای کم درآمد تنها به سود آنی ناشی از فروش اصل سهام برسند بلکه باید اقداماتی صورت داد که اصل سهام در دست اقشار متوسط و کم درآمد باقی بماند تا آنها از سود این سهام و فواید دیگر منتفع شوند.
نماینده مردم خمینی شهر درمجلس افزود:معاملاتی شدن شتابزده و بدون کار کارشناسی سهام عدالت منجر بهبه افزایش نقدینگی و افزایش تورم خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: امیدوارم مسئولین در آزاد سازی معاملات سهام، اهداف مورد نظر از ارائه این سهام را درنظر داشته باشند و با برنامه ریزی دقیق از ورود دلالان را در بازار جلوگیری کنند.