کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات مذهبی در شهر باید تشکیل شود

ارسال در خبر و گزارش

 

aksdoni_Jalalpic_funpatugh_com-13هفته گذشته اولین جلسه تجلیل از فعالان هیات های مذهبی در ایام محرم در خمینی شهر با حضور مسوولان شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم فرماندار  با اشاره به مقام والای خادمان اهلبیت (ع) گفت: سمت معنوی شما از سمت های رسمی ما مسوولین بالاتر است و ملت ما در ارادت به خاندان عصمت و طهارت در سراسر دنیا نمونه است و باید قدر این مردم را دانست.

احمد حقیقی در ادامه حماسه 9 دی را از افتخارات نظام دانست و افزود: مردم ما اجازه هیچ گونه هتک حرمتی به منزلت و شان ائمه اطهار (ع) را نمی دهند. وی با اشاره به جایگاه رفیع مذهبی در شهرستان، مزین شدن این شهر به نام امام را نشان دهنده این جایگاه دانست و تاکید کرد : ما نباید اجازه بدهیم نام خمینی شهر با برخی تبلیغات منفی و اعمال نا درست، بد جلوه بدهند.

فرماندار ادامه داد: ما باید ارتباطمان را با افرادی که نمی گذارند عزاداری مردم خمینی شهر خالصانه و بدون بدعت و خرافات و مسائل حاشیه ای اجرا شود را قطع کنیم و همه توجه مان به دستور ولی فقیه و مراجع مورد تایید خاندان عصمت و طهارت باشد.

حقیقی با تاکید بر اینکه  مشکلات و مسائلی که به فکر و عقیده مربوط می شود را باید با منطق و تعامل اصلاح کرد نه با هجمه و فشار گفت: همه ما باید به صورتی عمل کنیم که مورد رضایت حضرت ابا عبدالله (ع) باشد.

فرمانده نیروی انتظامی نیز که از دیگر سخنرانان این مراسم بود مطرح نکردن بعضی مسائل را مانع حل مشکلات دانست و تاکید کرد: بعضی مسائل باید با مردم در میان گذاشته شود . سرهنگ یاردوستی از مسوولان شهرستان و فرماندار در خواست کرد که برای برگزاری جلسات تریبون آزاد در مسائل مذهبی اقدام کنند. وی در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده قبل و بعد از محرم گفت: امسال ما سعی کردیم با برگزاری جلسات مشترک با بعضی از هیات ها و جوانان به صورت آزادانه مسائل محرم در شهرستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم انتظارات انتقادات و پیشنهاد مطرح شده را به مسوولان شهرستان و استان انتقال دادیم این تعامل تا محرم سال آینده ادامه خواهد داشت. سرهنگ یاردوستی برپایی نمایشگاه آسیب های اجتماعی، بازدید دانش آموزان از این نمایشگاه، حضور هیات عزاداری نیروی انتظامی در مساجد بزرگ شهر و ایجاد تعامل با هیات های مذهبی محلات مختلف را از جمله اقدامات نیروی انتظامی برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش اشتغال زایی معتادین رها شده از مواد گفت: در هیچ شهرستانی مثل خمینی شهر به این گونه عمل نمی شود و در این بخش ما شاهد حرکت های بسیار خوبی هستیم.

وی خطاب به مسوولان هیات های مذهبی گفت: فعالیت هیات مذهبی ما نباید منحصر به مسائل مذهبی و عزاداری بشود بلکه باید با حمایت از معتادین از آلودگی بیشتر آنان پیشگیری کرد.