میزان تمایل به مصرف مواد مخدر در دانش آموزان شهرستان سنجیده شد

ارسال در خبر و گزارش

شورای مبارز با مواد مخدر شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، تشریح دستور العمل و و ایجاد هماهنگی در خصوص نحوه ارائه خدمات بیمه درمانی معتادان به مواد مخدر و روانگردان ها، هماهنگی در زمینه نحو غربالگری و رائه خدمات حمایتی و درمانی به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و مبتلا به اختلالات مصرف مواد و اعلام برنامه های ششمین همایش ملی روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی سه محور مباحث این جلسه بودند.
رییس اداره بیمه سلامت شهرستان با اشاره به این که دستور العمل بیمه معتادان بیش از یک سال است که به شبکه بهداشت ابلاغ شده افزود: اولویت این طرح با مراکز دولتی بوده است. معاونت درمان 52 مرکز در استان را معرفی نمود که مراکز دکتر آرش ناهید و دکتر موسوی زاده، تنها مراکز خمینی شهر در این فهرست بودند. ولی این دو مرکز ثبت نام نکردند.
رییسی افزود: در سامانه پابا، مشخصات افراد، مراکز درمانی و روش انتخابی درمان آن ها ثبت می شود. این اطلاعات محرمانه است. بیمه برای افراد تحت درمان با روش MMT (متادون درمانی) 91 هزار تومان، روش BMT (قرص های زیرزبانی) 75 هزار تومان و روش OPT (درمان سرپایی با استفاده از تنتور اوپیوم) 181 هزار تومان پرداخت می کند.
سرپرست فرمانداری از همه دستگاه ها خواست برای اجرای دستورالعمل فوق همکاری نمایند و اگر در انجام آن مشکلی وجود دارد به فرمانداری اعلام کنند.
در خصوص غربالگری دانش آموزان در معرض اعتیاد، مدیر هسته مشاوره آموزش و پرورش گفت: پرسشنامه هایی در بین دانش آموزان توزیع شد که میزان تمایل آن ها را برای گرایش و مصرف مواد مخدر سنجید. این پرسش نامه ها ابعاد فردی، خانوادگی و محیط اجتماعی را مد نظر قرار داد.
هاشمی افزود: افرادی که بر اساس نتایج این تحقیق تمایلشان به مواد مخدر زیاد است غربال می شوند و تحقیقات دیگری بر روی آن ها صورت می گیرد.
وی از سایر دستگاها تقاضا کرد که در تحلیل نتایج این تحقیق یاری کنند.
سرپرست فرمانداری نیز بر طی مراحل درمان دانش آموزان شناسایی شده تاکید و تصریح کرد: این دانش آموزان باید ابتدا مراحل درمان را در شهرستان طی کنند و برای مراحل تکمیلی به مراکز نور و علی اصغر اصفهان انتقال یابند.
گفتنی است در این جلسه دبیر اجرایی ششمین همایش ملی روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و استاد دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت: محورهای اصلی این همایش همان رهنمودهای ریاست محترم جمهور در بازگشایی دانشگاه ها و مدارس در سال جاری است. این محورها عبارتند از خلاقیت، پرسشگری، عمل گرایی و آینده نگری در آموزش.
دکتر سمیعی افزود: اگر این چهار محور در همه کارها رعایت شود، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.
وی با اشاره به این که در همه امور باید تحقیقات علمی صورت بگیرد افزود: از همایش سال گذشته مقالات علمی و معتبر زیادی به دست آمد.
خانم دکتر نیک نژادی دبیر علمی این همایش نیز ضمن اعلام این که زمان برگزاری همایش 9 اسفندماه است افزود: مهلت ارسال مقالات تا 21 دی ماه می باشد.