فهرست صنایع آلاینده استان اصفهان اعلام شد

ارسال در خبر و گزارش

فهرست واحدهای صنعتی آلاینده استان اصفهان برای اجرا در دوره های مالیاتی سال 94 اعلام شد. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع€Œرسانی محیط زیست استان اصفهان، فهرست 976 واحد صنعتی آلوده کننده محیط زیست این استان برای اجرا در دوره های مالیاتی سال 94 را اعلام کرد. (اسامی این صنایع در پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان اصفهان موجود است.)


تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مربوط به واحدهای آلاینده محیط زیست می شود. در این تبصره آمده است: واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست (تا 15 اسفند هر سال برای اجرا در سال بعد) همچنین پالایشگا های نفت و واحدهای پتروشیمی علاوه بر مالیات و عوارض متعلق به موضوع این قانون مشمول پرداخت یک درصد از مبلغ فروش به عنوان عوارض آلایندگی هستند.


واحدهایی که در طی سال به رفع آلایندگی اقدام کنند، با درخواست واحد مزبور و تایید سازمان حفاظت محیط زیست از فهرست واحدهای آلاینده خارج می شوند . در این صورت واحدهای یاد شده در دوره مالیاتی بعدی، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی نخواهند شد.


از سویی واحدهایی که در طی سال بنا به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست به فهرست واحدهای آلاینده محیط زیست اضافه شوند، از اول دوره مالیاتی بعدی مشمول پرداخت عوارض آلایندگی خواهند بود.


عوارض موضوع این تبصره در داخل حریم شهرها به حساب شهرداری محل استقرار واحد تولیدی و در خارج از حریم شهرها به حساب تمرکز وجوه موضوع تبصره 2 ماده 39 واریز می شود تا بین دهیاری های همان شهرستان توزیع شود. قانون مالیات بر ارزش افزوده مشتمل بر 53 ماده و 47 تبصره در جلسه 17 اردیبهشت 1387 کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طبق اصل 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.