شوراها سرمایه های اجتماعی این مملکت هستند

ارسال در خبر و گزارش

مراسم تقدیر از شوراهای شهر و روستای شهرستان خمینی شهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه خمینی شهر در این مراسم گفت: رائی که مسئولان از مردم می گیرند باید حجت داشته باشد. ما مسئولین کارمان خیلی سنگین است. این 4 سال ها تمام می شود و ما باید حسابرسی کنیم.


آیت ا... رحیمی افزود: من به سهم خودم از شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستا تشکر می کنم. اعضای شوراها پاک بودند. مردم از آن ها راضی بودند ولی ان شاء ا... خدا هم راضی باشد.


سرپرست فرمانداری شهرستان نیز با بیان این که شوراهای اسلامی از دستاوردهای این انقلاب است از تمامی تشکر کرد و گفت: علی رغم محدودیت هایی که وجود داشت، تلاش ها صورت گرفت و اقدامات ارزنده ای هم انجام شد.


مجتبی راعی افزود: باید از تجارب شوراهای چهارم در شورای جدید استفاده شود.
وی با اشاره به این که شوراها سرمایه های اجتماعی این مملکت هستند افزود: در اصل 100 قانون اساسی به پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... توسط شوراها اشاره شده است.


راعی با اشاره به تغییر 68 درصدی از اعضای شوراهای دور پنجم افزود: به غیر از شهر کوشک که اعضای شورای آن به صورت کامل عوض شده است در بقیه شهرها اعضایی از دور چهارم در دور پنجم نیز حضور دارند و تعامل بین اعضای قبلی و جدید نیز می تواند در طی راه کمک نماید.


وی همچنین تعداد جلسات برگزار شده توسط شوراهای شهرستان را دو هزار و 168 جلسه اعلام کرد که حاصل آن تعداد سه هزار و 846 مصوبه در زمینه های مختلف عمرانی، شهرسازی، اداری- مالی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است. کمتر از 10 مصوبه در شهرستان به نتیجه نرسیده است.
در ادامه مراسم شهرداران و برخی روسای شوراها به بیان عملکرد خود در 4 سال گذشته پرداختند.


گفتنی است اعضای شورای شهر خمینی شهر از 13 نفر در دوره چهارم به 9 نفر در دوره پنجم کاهش یافته است. همچنین اعضای شورای شهر درچه از 7 به 5 نفر کاهش و اعضای شورای روستای قلعه امیریه از 3 به 5 نفر افزایش داشته است. در مجموع اعضای شوراهای شهر و روستای شهرستان از 38 نفر به 34 نفر رسیده است.