اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون تومانی تملک دارایی

ارسال در خبر و گزارش

کمیته برنامه ریزی شهرستان خمینی شهر با حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری تشکیل شد.

افزایش 17 درصدی اعتبارات تملک دارایی شهرستان
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، سرپرست فرمانداری شهرستان در این جلسه گفت: در سال 95 اعتبارات تملک و دارایی شهرستان 9 میلیارد و 826 میلیون تومان برای تامین بودجه 91 طرح در نظر گرفته شد. میزان تخصیص اعتبار به صورت میانگین 45 درصد بوده است. همچنین اعتبارات قانون توسعه متوازن حدود 8 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که متاسفانه هیچ مبلغی از این اعتبارات تخصیص نیافت.
مجتبی راعی افزود: در سال جاری اعتبارات تملک و دارایی ها 11 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی و از محل قانون توسعه متوازن 16 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. بنابراین سرجمع اعتبارات پیش بینی شده برای سال جاری بالغ بر 28 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان دستگاه ها در خصوص تعیین اولویت طرح ها، بیان داشت: امسال دستگاه های جدیدی برای استفاده از اعتبارات اضافه شده اند. نیازهای شهرستان هم زیاد است و بالغ بر 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این طرح های تعریف شده به سرانجام برسد.
راعی با تاکید بر واگذاری برخی از طرح ها به بخش خصوصی در صورت امکان، افزود: همچنین در سال جاری می توانیم برای برخی طرح ها تسهیلاتی در نظر بگیریم که یارانه آن ها از محل همین اعتبارات تخصیص یابد. برای این گونه موارد 20 درصد از اعتبارات پیش بینی شده است.

 

بابت مشکلات پیش آمده در تخصیص اعتبار شرمنده ایم
نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ضمن اشاره به این که اولویت با طرح های نیمه تمام است، افزود: طرح جدیدی نباید شروع بشود و اگر هم شد باید دو ساله تمام شود. یعنی سال اول برآورد شما باید حداقل نصف اعتبار طرح باشد.
صادقی لاریمی همچنین گفت: باید طرح هایی انتخاب شود که پیشرفت فیزیکی بالاتری داشته باشد و زودتر به بهره برداری برسد. اگر دستگاه ها مثلا ده طرح دارند، همه را با هم آغاز نکنند و به اولویت دارها بپردازند تا از اتلاف منابع جلوگیری شود.
وی ضمن ابراز شرمندگی در رابطه با مشکلات پیش آمده در زمینه تخصیص اعتبار، اضافه کرد: ما مجری قانون هستیم. مجلس اعتباری تصویب می کند و ما مکلف به اجرای آن هستیم. البته دستگاه هایی که موافقت نامه مبادله کردند و اعتبار به آن ها تخصیص نیافته است، نگران نباشند چون این اعتبارات دین دولت محسوب می شود و علاوه بر آن افزایش دریافت ها را هم دریافت می کنند. هر چند مبالغی به شهرداری ها پرداخت شده است.
صادقی گفت: ما در پی تقویت بودجه های اعتباری در نقاطی از شهرستان که ظرفیت توسعه و امکان اشتغالزایی و درآمدزایی بیشتری دارد، هستیم.

 

طرح های مورد تاکید نماینده
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور نداشت ولی طرح های مورد تاکید وی در جلسه قرائت شد که سالن مدیریت بحران شهدای خوزان، گلخانه کرتمان، مجموعه ورزشی ذوالفقار آدریان، سالن ورزش باستانی فروشان، کتابخانه آیت الله سید جعفر میردامادی خوزان، اورژانس دوم درچه، بدهی آموزش و پرورش به تامین اجتماعی و اوقاف از مهمترین این طرح ها بودند.