پیکر زائر شهید اربعین حسینی تشییع شد

ارسال در خبر و گزارش

اعلام انزجار و نفرت از اعمال تروریستی، مناسبت های وقف، روز دانشجو و معلولین از موضوعاتی بود که امام جمعه خمینی شهر در نمازجمعه این هفته به آنها پرداخت.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله شیخ عباس رحیمی در خطبه های نماز جمعه گفت: عشق به حسین(ع) فقط مخصوص ایرانیان نیست. شیعه در هر کجای دنیا مرید امام حسین(ع) است. پیاده روی اربعین موج بزرگی بود که عظمت شیعه را به دنیا نشان داد. هر کس بخواهد در مقابل تشیع و اهل بیت(ع) بایستد، این جمعیت آنان را از بین خواهد برد.
خطیب جمعه ادامه داد: دشمنانی که عظمت شیعه را در اربعین دیدند، از شدت غیظ و خشم، کینه شیطانی خود را در انفجار تروریستی بروز دادند؛ کاری غیرانسانی و ضد حقوق بشر. آن وقت آیا مدعیان نامرد حقوق بشر صدایشان درآمد؟!


نماینده ولی فقیه با اشاره به هفته وقف گفت: برای اینکه اهل خیر همیشه زنده باشند و نمیرند، از ائمه(ع) آموخته اند که از مالشان وقف کنند. این همه مراکز علمی، بهداشتی، فرهنگی، مدارس، حسینیه، مساجد و... بر اثر فرهنگ بابرکت وقف به جود آمده است. البته واقفان خیراندیش باید ابتدا به اهلش مراجعه نمایند تا بدانند الان چه چیزی نیاز جامعه است و با چه نیتی وقف کنند.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تبریک روز جهانی معلولان گفت: با رعایت نکات دینی و اخلاقی و علمی کاری کنیم که مبادا طفل معلول به دنیا بیاید. با رعایت نکاتی موقع ازدواج می توان جلوی خیلی از معلولیت ها را گرفت.


وی تاکید کرد: برخی مشکلات معلولان به شهرداری برمی گردد که با فضاسازی صحیح رفع می شود. باید نهضتی به وجود آید و تمامی ادارات، بانک ها و اماکن عمومی مجهز شود به راه هایی که معلولان بتوانند با ویلچر یا عصای خود به راحتی دسترسی داشته باشند. مشکل شغل و ازدواج معلولان نیز وجود دارد.


امام جمعه گوشزد کرد: جامعه نباید معلولان را رها سازد و همه را به اداره بهزیستی واگذار کند. بهزیستی نهادیست که کلی مشکلات و گرفتاری ها روی سرش ریخته است. باید به این عزیزان هم یاری رساند.


پس از مراسم نمازجمعه پیکر مطهر افغانی ساکن خمینی شهر شهید ضامن علی طوفان روی دست نمازگزاران تا میدان قدس تشییع و از آنجا به گلزار شهدای امامزاده سید محمد(ع) منتقل و همانجا به خاک سپرده شد.