عوارض شهری از اتباع خارجی اخذ شود

ارسال در خبر و گزارش

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت کشور مسئول پیگیری ساماندهی اتباع خارجی است، گفت: متاسفانه اتباع بیگانه برای استفاده از امکانات شهری هیچ عوارضی پرداخت نمی €Œکنند که لازم است این عوارض اخذ شود.

به گزارش فرصت آنلاین سید محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات اخیر رییس شورای شهر تهران مبنی بر ضرورت اخذ عوارض شهری از اتباع  و مهاجران خارجی در پایتخت، گفت: اخذ عوارض شهری علاوه بر اخذ پروانه اقامت از اتباع خارجی ضروروی است زیرا آنها هم مانند شهروندان ایرانی از انواع خدمات ارایه شده در شهر بهره €Œمند هستند.


وی ادامه داد: اگرچه موضوع اخذ عوارض شهری موضوعی است که باید پیگیری شود اما موضوع مهم€Œتر ساماندهی اتباع خارجی است زیرا چالش€Œ ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ناشی از حضور آنها در کشور بسیار جدی تر است؛ هم اکنون باید برای جمع آوری اتباع حتی تا 10 برابر عوارض اخذ شده از آنها هزینه کرد.

وی با انتقاد از به کار گیری اتباع خارجی از سوی برخی کارفرمایان، تاکید کرد: جذب اتباع در بسیاری از کارخانه€Œ ها و مراکز کاری باعث شده که تعداد جوانان جویای کار و حتی جمعیت شهرستان€Œ های در معرض معضل بیکاری روز به روز افزایش پیدا کند.

وی با انتقاد از اینکه اتباع خارجی از امکانات موجود شهرها استفاده کرده اما هیچ عوارضی پرداخت نمی €Œکنند، تصریح کرد: تنها در زمان دریافت و تمدید پروانه اقامت پولی از طرف اتباع پرداخت می شود اما برای استفاده از امکانات دیگر هیچ عوارضی پرداخت نمی€Œ کنند این در حالی است که باید برای عبور و مرور یا بازسازی کوچه ها و معابر شهری عوارض پرداخت کنند.
گفتنی است رئیس شورای شهر تهران از تعیین نرخ عوارض شهری برای اتباع بیگانه خبر داد و گفت: این موضوع در صحن شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.