اقدامات ادارات شهرستان در جهت صیانت از حقوق شهروندی

ارسال در خبر و گزارش

حقوق شهروندی هدیه الهی و جزو حقوق ذاتی و فطری انسان هاست برهمین اساس جلسه ای درفرمانداری با موضوع تکریم ارباب رجوع با حضور نمایندگانی از ادارات شهرستان تشکیل شد.


به گزارش خبرنگارفرصت آنلاین، در این جلسه روسا و نمایندگان ادارات ضمن ارائه گزارشاتی از اقدامات خود در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.


نصب صندوق انتقادات و پیشنهادات، ارائه فرم نظرسنجی به مراجعین، پاسخ گویی شفاهی به مردم و نصب بنر با محوریت آگاهی بخشی نسبت به آسیب های ماهواره از اقداماتی بود که نماینده اداره ورزش و جوانان در این جلسه از جمله اقدامات این اداره در زمینه صیانت از حقوق شهروندی برشمرد و این اقدامات را نتیجه بخش خواند.


نماینده اداره کار نیز در این زمینه گفت: از آنجا که مراجعان به اداره ما غالبا با معضل بیکاری روبرو هستند، برای کارکنان اداره جلسات آموزشی با موضوع چگونگی برخورد با مراجعان به صورت هفتگی برگزار می گردد.


اخذ مجوز نصب آسانسور در اداره تامین اجتماعی به جهت اینکه غالب مراجعان از قشر سالمند هستند از جمله اقداماتی بود که نماینده این اداره از آن به عنوان اقدامی جهت تکریم ارباب رجوع یاد کرد.


نماینده اداره مالیات نیز ارتباط مستقیم و بی واسطه مراجعان با رییس اداره را در جهت صیانت از حقوق شهروندی مراجعان عنوان کرد.
نماینده این اداره همچنین پیشنهاد کرد که به جهت پیشگیری از اتلاف وقت مراجعانی که در موقع ادای فریضه نماز ظهر به اداره مراجعه می کنند، این مراسم در مدت زمان کوتاهتری برگزار شود.


فرماندار نیز در این جلسه گفت: بازدید های غیرمحسوسی در این زمینه وجود داشته است که بسیاری از نهادها به خوبی عمل کرده اند و آن دسته از اداراتی که در این زمینه مشکل داشته اند به آنان تذکرات لازم داده شده است.


رضوانی در پایان از تمامی ادارات خواست تا در این زمینه به صورت فعال تر عمل کنند و درخصوص مناسب سازی ادارات برای مراجعه معلولین فعالیت بیشتری داشته باشند.