در این ماجرا به مردم خمینی شهر ظلم شد

ارسال در سایرعناوین

JAMEEYATdadsetan-esfahanصبح امروز 4 مجرم جنایت باغ در پارک بهشت منظریه و با حضور گسترده مردم و مس,ولان قضایی و انتظامی استان به دار مجازات آویخته شدند.

محمدرضا حبیبی دادستان اصفهان که در این مراسم حضور داشت در پاسخ سوال خبرنگار فرصت آنلاین که آیا نیازی بود از چند روز قبل، زمان اعدام مجرمان حادثه باغ، رسانه ای شود و آیا این حجم اطلاع رسانی برای اعدام، به حیثیت مردم این شهر لطمه ای وارد نکرد؟ گفت: اتفاقا این اطلاع رسانی در جهت حفظ حیثیت مردم شهر بود، در جریان اطلاع رسانیِ وقوع حادثه، به مردم خمینی شهر ظلم شده بود که با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی و مذهبی این شهرستان و تعداد قابل توجه شهدای آن که حتی در مقایسه با بعضی استان های کشور هم بسیار چشمگیر است؛ توقع مردم این بود که این حکم سریع و دقیق و در ملاء عام اجرا شود چرا که مردم خمینی شهر از این تجاوز اعلام بیزاری کرده بودند.

وی افزود: این اطلاع رسانی با هدف برآورده کردن توقع مردم شهرستان بوده تا به ایشان ثابت شود که دستگاه قضایی در حمایت از خواسته مردم جدی است.

حبیبی در پاسخ به این  سوال که تکلیف مابقی مجرمین باغ چه می شود؟ گفت: پرونده مفتوح است و حکم آنها بعد از صدور حکم و نظر دادگاه اجرا خواهد شد .

پرسش دیگر فرصت این بود که آیا اجرای مابقی احکام مجرمین این پرونده رسانه ای خواهد شد؟ که دادستان پاسخ داد:  معلوم نیست باید بررسی کنیم چه زمانی حکم صادر می شود و در آینده با توجه به شرایط تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: برخورد با مجرمین فقط شعار نیست بلکه عملی خواهد شد و اجرای حکم امروز نشانه ای از اقتدار عملی دستگاه قضایی است. فلسفه دعوت از مردم برای مشاهده اعدام در ملا عام عبرت گرفتن است. عبرت مجرم اجرای حکم است. آنچه مهم است عبرت گرفتن دیگر متخلفین و جلوگیری از تکرار تخلف توسط دیگران است که از ارتکاب جرم جلوگیری شود .