در خمینی شهر مسؤولان با هم اختلاف ندارند

ارسال در سایرعناوین

namaz-ghodsنماز جمعه این هفته خمینی شهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی برگزار شد.

 

وی ضمن تشکر از مردم فهیم خمینی شهر به خاطر شرکت در راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی امسال را متفاوت دانست.

امام جمعه در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن اشاره به آیه 93 سوره توبه به ذکر ویژگیهای قوم یهود پرداخت و گفت: طبق این آیه بدترین و سخت ترین دشمن مسلمانان دو گروهند؛ یهودیان و مشرکان. یکی خصوصیات این قوم با توجه به آیه 6 سوره جمعه نژادپرستی آنهاست. یهودیان چون خود را برتر می دانند، خواستار اینند که همه باید با ایشان رابطه برقرار کنند، همه باید ما را دوست داشته باشند، ما از همه بالاتریم و این از نژادپرستی یهودیان نشأت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی ادامه داد: دشمنی شدید یهودیان با مسلمانان از خصوصیات دیگر یهودیان است. آنها به واسطه دشمنی ای که با مسلمانان دارند، چندین اعتقاد دارند؛ یکی اینکه آنها می گویند مسلمانان را باید به تمام معنا محاصره اقتصادی کرد و نباید رشد اقتصادی نداشته باشند. دوم اینکه  آنها می خواهند بین مسلمانان فتنه انگیزی درست کنند. اصلاً هر کجای جهان فتنه ای بین مسلمانان به وجود آمده، دست آمریکا و اسرائیل در میان است. چون وحدت فتنه های آنان را خنثی می کند، اگر ما وحدت بیشتری داشته باشیم، این بالاترین ضربه به دشمنانست.

سومین کار یهودیان شبهه افکنی بین مسلمانان است که بیشتر آنها از طرف خود ماست؛ مثلاً در بحث رؤیت هلال ماه رمضان که آن آقا آمده در مسجد ادعا می کند که امشب شب بیستم است نه نوزدهم. این شبهه ها از طرف کیست؟ آیا از طرف دشمنان نیست؟ دیگر اینکه یهود مبارزه می کند تا مسلمانان تغییر کنند. آنها تلاش می کنند مسلمانان عوض شوند. الان در مصر که انقلاب به پا شد، می خواهند کاری کنند تا حکومت را به سلفی گری سوق دهند، می خواهند اسلام را بدهند دست سلفیون که از وهابیون بدترند.

خطیب نماز جمعه خمینی شهر در خطبه دوم شرکت هر ایرانی را در راهپیمایی روز قدس سبب افزایش امنیت کشور دانست و گفت: راهپیمایی روز قدس امسال فرق عجیبی دارد؛ امسال فصل جدیدی از خیزشها علیه دولتهای بی غیرت عرب به وجود آمده است. مقاومت مسلمانان استعمار پیر را به زانو درآورده است. الان اسرائیل به گِل نشسته است. دشمنان بدانند با راهپیمایی امروز، مردم جهان یک چیز را می خواهند و آن عدالت است. همه بدانند مبارزه با دیکتاتورهای جهان ادامه دارد. پیام روز قدس اینست که ای دیکتاتورهای دنیا! مسلمان تا زمانی که حامل قرآنست، زیر بار ظلم نخواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: دولت اصولگرا باید ارزشهای نظام انقلاب اسلامی برایش اصل باشد، تأمین عدالت در همه امور باید اصل باشد، زندگی برای مردم تسهیل و آسان کند ، بی رحمانه ترین شکل با مفسدان اقتصادی برخورد کند، از اسراف و تبذیر اجتناب کند، تواضع داشته باشد، به خود مغرور نشود، در تصمیم گیری صحیح تدبیر داشته باشد، به مردم پاسخگو باشد، شجاعت و قاطعیت، دشمن ستیزی، وحدت و... اینها خواسته هایی است که که مردم از دولت دارنند.

امام جمعه خمینی شهر در پایان گفت: در شهرستان خمینی شهر مسؤولان با هم اختلاف ندارند. ممکن است بعضی اوقات اختلاف سلیقه داشته باشند ولی اختلاف اصولی ندارند. همگی در خط امام(ره)، در خط ولایت، خدمتگزار مردم، انتقادپذیرند و در خدمت شما مردم هستند.