فرماندار در جلسه شوراي اداري: خيلي به خميني شهر بي مهري شده است

ارسال در سایرعناوین

shora--edari2«خیلی به خمینی شهر بی مهری شده است.» این شاه بیت مطالبی است که توسط فرماندار در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح گردید. حقیقی با بیان اینکه وقتی اسناد تملک دارايي ها را بررسی می کردم متوجه شدم خیلی به خمینی شهر بی مهری شده است افزود: «من در شورای برنامه ریزی توسعه استان که توزیع اعتبارات صورت می گرفت صحبت کردم و به مذاق برخی خوش نیامد، بعد از جلسه هم از من گله کردند که شما چرا اینطور صحبت کردید؟ ولی به هر حال باید از حق شهرستان دفاع کنم.»

در ادامه این جلسه كه چهارمین جلسه شورای اداری در سال 90 بود، فرماندار با بیان اینکه پس از این جلسه، عازم استانداری است تا در جلسه توزیع عوارض آلایندگی شرکت کند گفت: «طبق قانون جدید، که از امسال اجرا می شود عوارض آلایندگی به شهرهایی که آلایندگی وارد حریم آن می شود تعلق می گیرد. خوشبختانه خمینی شهر هم در کنار شهرهایی مانند زرین شهر، مبارکه، شاهین شهر و غیره از عوارض صنایع پالایشگاه، فولادمبارکه و ذوب آهن بهره مند می شود. همین جا لازم است از پیگیریهای نماینده شهرستان در این زمینه تشکر کنم.»

در ادامه این جلسه امام جمعه با اشاره به جایگاه نمازجمعه گفت: «نمازجمعه عامل تقویت نظام است. در طول انقلاب بارها ارزش و جایگاه خطبه های نمازجمعه برای دوست و دشمن محرز شده است.»

وی اشاره ای هم به مشکلات مصلای نمازجمعه کرد و گفت: «مصلای نمازجمعه خمینی شهر در زمان آیت ا... احمدی ساخته شده و تاکنون هم مرمت نشده است. این مصلا در شأن این شهر نیست. این مشکل در کوشک و درچه هم هست. برخی از شهرها با 50 هزار نفر جمعیت، شیک ترین مصلی را دارند. بجز این دفتر امام جمعه هنوز یک خانه سازمانی است. ما بیش از 500 عضو ستاد داریم ولی جایی نداریم که برایشان جلسه بگذاریم. از مدیران می خواهم تا جایی که ممکن است کمک کنند.»

سالمی در انتها به زمان برگزاری جلسات شورای اداری اشاره کرد و گفت: «زمان جلسات، زمان مناسبی نیست چرا که وقتی رئیس در اداره نباشد اداره لنگ است و مردم پشت در ادارات منتظر و سرگردانند. از فرماندار می خواهم تا جلسات شورای اداری را به بعدازظهر موکول کند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.»

سید جواد ابطحی سخنران بعدی جلسه هم مشکل مصلای نمازجمعه خمینی شهر را یادآور شد و گفت: «این مصلی در شأن مردم خمینی شهر نیست. اگر باد تندی بوزد دیوارها و شیشه ها می لرزد. گفته اند که ساخت مصلای جدید 30 میلیارد تومان هزینه دارد. چند بار در این زمینه با آقایان تقوی و صالحیان صحبت کرده ام تا از ردیف مصلاها، بخشی به خمینی شهر اختصاص داده شود.»

وی ادامه داد: «به نظر من برای تعیین مکانی موقت جهت برپایی نمازجمعه باید فکری کرد چرا که تا وقتی که در این مصلای فعلی نماز برگزار شود کسی درگیر تخریب و بازسازی نمی شود.»

نماینده اشاره ای هم به وضعیت مصلاهای درچه و کوشک هم کرد و گفت: «در کوشک فعلاً نمازجمعه در مسجد برگزار می شود و فعلاً مشکل مکان را ندارد. بعد از خمینی شهر، مصلای درچه در اولویت است.»

ابطحی با انتقاد تلویحی از شرکت نکردن برخی از مسئولان در نمازجمعه گفت: «البته آباد کردن مساجد فقط به ساخت و ساز نیست، یکی از ابعاد آن حضور مسئولان در نمازجمعه است. مسئولان حداقل ماهی یکبار در نمازجمعه شرکت کنند. متاسفانه برخی روسای ادارات و کارشناسانشان گویا مإمور هستند که مردم را مایوس کنند، می گویند بیخود رأی دادی... همین است که هست....»

سالمی مسئول ستاد نمازجمعه هم در این جلسه گفت: «نمازجمعه خمینی شهر با حضور چهار هزار نمازگزار ثابت، فرصتی برای خمینی شهر است و ما آمادگی داریم با این پتانسیل در زمینه آگاه سازی و فعالیتهای فرهنگی با ارگانها و مراکز همکاری نماییم.»

کاظمی طبا معاون فرماندار که به تازگی این مسئولیت را برعهده گرفته در پایان جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تشکر از ادارات و ارگانهایی که با تلاش خودشان موجب برپایی مراسم نیمه شعبان بدون حادثه شدند افزود: «تلاشهای زیادی صورت گرفت تا مراسم نیمه شعبان به خوبی برگزار شود که همین جا جای دارد از تمام ارگانها و نهادهایی که ما را در این زمینه یاری کردند تشکر کنم.» وی در ادامه خطاب به مسئولان ادارات گفت: «یکی از جوانان به من گفت به مسئولان بگویید ما نمازجمعه می آییم و میزهای شما را حفظ می کنیم، شما حداقل برای میزهای خودتان بیشتر وقت بگذارید.»

در پایان جلسه شورای اداری، از مهندس بقایی رئیس جهاد کشاورزی استان و همکارانش بخاطر کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد پروژه های عمرانی - بین سازمانهای جهاد کشاورزی کشور و دستگاههای اجرایی استان - و همچنین از خانم خسروی مسئول بانوان استانداری بخاطر کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد امور بانوان استانداری تقدیر گردید.