انتقاد شدید امام جمعه خمینی شهر از مقامات استان و شهرستان

ارسال در سایرعناوین

emam-jomenamaz-jomeh2نماز جمعه این هفته خمینی شهر به امامت حجه الاسلام و المسلمین سالمی برگزار شد.

امام جمعه در خطبه اول با تلاوت فرازی از دعای مکارم الاخلاق به تبیین شخصیت امام خمینی پرداخت و گفت: عمر قریب به 90 ساله امام مصداقی از عمر با برکت است، دغدغه امام این بود که ایمان را در همه جا مستقر کند و از جمله برکات انقلاب اسلامی این است که در همین لحظه بیش از ششصد امام جمعه همزمان دارند خطبه می خوانند و قال باقر و قال صادق می گویند حتی آن امام جمعه ای که در آمریکا مشغول ایراد خطبه است.

وی همچنین ایمان، خدمت به مردم و جهاد در راه خدا را از مصادیق عمر با برکت دانست و گفت: امام خمینی و مقام معظم رهبری به ما آموختند که شیعه علی (ع) دم به دم در حال قیام است. همین مبارزات امام بود که حالا باعث بیداری اسلامی در دنیا شده است.

 

ریشه بسیاری از مشکلات در جامعه کمبود معنویت است

حجه الاسلام سالمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته پس از توصیه نماز گزاران به رعایت تقوا و تبریک حلول ماه رجب و همچنین تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز خمینی کبیرو شهدای 15 خرداد   مردم را به انجام اعمال ماه های رجب و شعبان و رمضان و به خصوص اعتکاف ایام البیض دعوت کرد و گفت: ریشه بسیاری از مشکلات در جامعه کمبود معنویت است. هر وقت معنویات در جامعه ما پررنگ می گردد گرفتاری ها  کم می شود.

وی همچنین همه مردم را به استماع بیانات و توصیه های مقام معظم رهبری در حرم حضرت امام دعوت کرد و با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و حوادث و تحولات منطقه و کشورهای اسلامی گفت: پیام قیام 15 خرداد فریاد مومنین بر سر تسلیم شدگان مکاتب انحرافیست.

امام جمعه  در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس اشاره ای کرد و گفت: به تبعیت از فرمایشات ایشان از شما مردم می خواهم در انتخابات مواظب بعضی از فریب ها و زبان ها باشید و افرادی هم که قصد کاندیداتوری دارند مراقب خودشان باشند ، مردم ما امروز بیدارند و کسی حق بالا رفتن از نردبان تخریب دیگران را ندارد، نامزدهای انتخابات باید با هنر خود به جذب آرا بپردازند، این هنر نیست که نامزدی با ارائه نقطه ضعف از رقبای خود بالا برود بلکه هنر این است که از توان و قدرت خود برای جذب آرا استفاده کند. نمایندگان ما باید مثل شهید مدرس باشند و افکار و عقاید او را سرلوحه خود قرار دهند.

 

انا لله و انا الیه راجعون

وی پس از اشاره به مناسبت های هفته جاری، به اتفاقات اخیر شهر پرداخت و گفت: حدود یک هفته است که مردم ما نگران هستند و فضای شهر ملتهب است. وی خطاب به نماز گزاران  گفت: مومنین جا دارد الان به شما تسلیت بگویم، جا دارد "انا لله و انا الیه راجعون" را بر زبان جاری کنم. در دل این حادثه نکات مهمی وجود دارد که مردم باید به آن ها توجه کنند.

 

مسوولین در اجرای قانون قاطعیت ندارند

سالمی پس از توصیه برای آسیب شناسی این اتفاق گفت: چرا باید در شهری که مزین به نام پر برکت امام است آن هم در ایام ارتحال امام این اتفاق بیفتد  ، فکر نمی کنید این نقشه دشمن باشد؟

امام جمعه عدم قاطعیت مسئولین در اجرای قانون را از دلایل وقوع این قبیل جنایات دانست و افزود: ما ضعف قانون نداریم بلکه مسوولین در اجرای آن قاطعیتی از خود نشان نمی دهند.

وی به عنوان نمونه به ساخت و سازهای منطقه درچه، کوشک، روستای تیرانچی، زازران، اصغر آباد و حاشیه جاده الغدیر اشاره کرد و گفت: چرا باید این باغات میوه مسکونی شوند و ساخت ویلا در این مناطق رواج پیدا کند؟ آیا در قانون ما ممنوعیت ساخت ویلا در باغات وجود دارد یا خیر؟ چرا باید شاهد باشیم که بعد از 32 سال این قانون اجرا نشود و هر روز شاهد گسترش ساخت و سازها غیر مجاز در این باغات باشیم؟ چرا باید هر کس هر کار که دلش می خواهد انجام بدهد؟  اگر بگوییم قانونی برای پیشگیری از این ساخت و سازها نداریم که خیلی عقبیم و اگر قانون داریم پس بفرمایید این دوطبقه ها و سه طبقه ها را چه کسی ساخته؟ فنداسیون ویلا را توی باغ می زند، از او شکایت می کنند پرونده اش در دادگستری دو سال توی نوبت می ماند و آقا دو طبقه اش را که ساخت تازه نوبت دادگاهش می شود آن وقت دیگر ساختمان که تخریب نمی شود بلکه 100 میلیون پول می دهد و مشکل حل می شود. آیا این کوتاهی مسوولین در اجرای قانون نیست؟ مسئولین  باید قانون را زیر پا بگذارند؟

 

حداقل یک نفر از مجرمین باید در همین چند روزه به دار آویخته شود

وی در ادامه خطبه مجددا بر عدم قاطعیت در اجرای قانون تاکید کرد و خطاب به مسوولین استان و استاندار گفت: استاندارِ ولایی، خمینی شهر تبدیل شده است به حیاط خلوت اصفهان و اصفهانی ها.باید جلوی این اقدامات و ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته شود، باید مسوولین با قاطعیت در اجرای قانون تمام این ساختمان های غیر مجاز را خراب کنند.

گفتنی است تکبیر نمازگزاران در این لحظه مهر تاییدی پای سخنان محکم  امام جمعه نشاند.

سالمی در ادامه افزود: چرا ما باید شاهد صدور مجوز خلاف قانون باشیم؟ این مجوز ها با پول است. خلاف خلاف است چه توی زمین کشاورزی ویلا ساخته شود و چه حسینیه و عزاداری در این حسینیه خلاف شرع است.چرا اجازه دادید بسازند؟ چرا کوتاهی کردید و جلوی آن ها را نگرفتید؟ بنده چندین مورد را خودم تذکر دادم. حجه الاسلام سالمی یک بار دیگر به عدم قاطعیت در اجرای قانون اشاره کرد و گفت: متاسفانه من شاهد این قاطعیت در خمینی شهر نیستم، کاری هم به شهرستان های دیگر ندارم آن ها چه می دانند بر سر شهر ما چه آمده است.

وی خطاب به مسوولین اصفهان گفت: آقای استاندار قریب به 90 درصد این مردم به دولت اصولگرا و دکتر احمدی نژاد رای دادند، آیا این ارزشمند نیست؟ شما برای این مردم چه کردید؟ چرا وقتی موقع انتخابات می شود کیسه گدایی دست می گیرید که مردم رای بدهند. من بارها از استاندار خواسته ام به خمینی شهر نگاه ویژه داشته باشند، نگاه ویژه که نداشتند هیچ سایه اصفهان را نیز انداختند روی سرمان که باعث عقب ماندگی جایگاه این شهر و مردم شده است.آمار بیکاران را ببینید، چرا با این همه بیکار یک کارخانه توی این شهر نداریم؟ چرا شهرستان شده است حیاط خلوت برای تفریحات یک عده خوشگذران؟ شما مسوولین برای مشکلات اقتصادی مردم شهرستان چه کردید؟آیا حق این مردم گرفته شده است؟

امام جمعه در ادامه از مسئولان خواستار قاطیعتی در رسیدگی به پرونده و مجازت در ملا عام کرد و با تاکید بر این نکته خطاب به مسوولین گفت: اگر این تجاوز به نوامیس ما شده بود چه می کردیم؟ البته آنها هم که مورد تجاوز قرار گرفته اند هم آدم های علیه السلامی نبوده اند، این 14 نفری که فقط 2 نفرشان خانواده بوده اند برای پارتی به شهر ما آمده بودند و با شراب خواری و رقاصی یک عده دیگر را هم تحریک نمودند که باید در جای خودش به این جرایم هم رسیدگی شود. وی همچنین به مردم اعلام کرد که تا کنون 5 نفر از این مجرمان دستگیر شده اند که البته نفر پنجم پدر یکی از مجرمین است که در حین رساندن کمک به پسرش برای فرار، در مشهد دستگیر شده و همانجا بازداشت شده است. وی ادامه داد: اگر شما مسئولین راست می گویید همین چند روز آینده باید در ملا عام حداقل یک نفر از مجرمین حادثه اخیر را به دار مجازات بیاویزید.

 

ما توی شهر مشکل دادگاهی داریم

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که ما توی شهر مشکل دادگاهی و قوه قضاییه داریم خطاب به مدیر کل دادگستری اصفهان، ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور گفت: آیا دادگاه ما دادگاه 15 سال قبل است؟ چرا اینقدر شل برخورد می کنید؟

ما شاهدیم امام جماعت، هیئت امنا، اعضا بسیج و مردم متدین با اتحاد و همکاری یک متخلف را دستگیر می کنند و می برند تحویل مقام قضایی می دهند  آن وقت بعد از ظهر همان روز این فرد خلاف کار آزاد شده است و به ریش ما می خندد! چرا باید اینطور باشد؟ چرا مردم باید اینقدر شاهد کوتاهی باشند؟ چرا مشروب فروشی یک مغازه باید از فروش آب معدنی آن بیشترباشد؟ و پس از دستگیری بلافاصله آزاد شود؟

وی خطاب به دادستان شهرستان و دادگستری  گفت: اشرار فاسد و متجاوز امروز پررو و جری شده اند، شما چه قاطعیتی به خرج دادید؟  من 2 سال است که توی این شهر خدمتگزار مردمم یک بار نشد یک متجاوز را در ملا عام اعدام کنید تا مردم شاهد اجرای عدالت باشند، آیا اجرای قانون در ملا عام اجرا شد؟

در این لحظه تکبیر رسای نمازگزاران در حمایت از مواضع کوبنده امام جمعه بلند شد.

سالمی در ادامه خود را زبان مردم خواند و گفت: مردم می گویند دادستان و قوه قضاییه از مجرمین می ترسند، ، شما می دانید در این هفته ای که گذشت چه بر سر من آمده و چقدر مردم را نگه داشته ام تا علیه شما مسوولین کاری نکنند؟ مردم می گویند بعضی ها دارند رشوه می گیرند، نگذارید بگویم بعضی دارند رشوه می گیرند، نگذارید این حرف از زبان من خارج بشود. متهم را خبر می کنند تا قبل از دستگیری فرار کند! چه کسی به متهم خبر داده؟نگذارید به مردم بگویم بعضی ها چه کارهایی می کنند؟شما چه برخوردی کردید؟ من بارها گفته ام آخوندی نیستم که بترسم و از مسوول ترسو و محافظه کار هم متنفرم. زبان یک مسوول باید زبان استاندار و مالک اشتر علی (ع) باشد.

و باز هم برای سومین بار تکبیر بلند و محکم مردم از درونشان برخاست تا صدای اعتراضشان را به گوش همگان برساند.

امام جمعه محدود شدن بسیج را یکی دیگر از آسیب ها دانست و ادامه داد: خطاب به سپاه کل کشور و مسوولین کشوری می گویم بسیج امروز مابسیج 10 سال قبل نیست. چرا بسیجان ما محدود شده اند؟  بسیج قبلا ایست بازرسی داشت، نگهبانی می داد، توی شهر گشت شبانه داشت. در تهران چه کسانی هستند که برای بسیج تصمیم می گیرند؟

چرا دو سال است من نتوانسته ام با سردار سلیمانی فرمانده سپاه اصفهان تماس بگیرم؟

امام جمعه با تاکید بر این نکته که مردم از شما مسوولین پول نمی خواهند گفت: درخواست مردم از شما قاطعیت است و اینکه قاطعانه وارد عمل شوید و با عوامل ضد انقلاب برخورد کنید، اگر مساجد تقویت می شد ما اینقدر مشکلات نداشتیم.امور مساجد ما باید تقویت شود اما دریغ از ذره ای حمایت مسوولین.  اما من در این رابطه از زحمات امور مساجد تشکر می کنم.

دعوت مردم به آرامش و ساختن فضایی آرام که مسوولین قادر به انجام درست وظیفه شان باشند از سخنان پایانی امام جمعه بود وی همچنین مردم را از راهپیمایی و هر گونه حرکتی که باعث سو استفاده بعضی ها می شود بر حذر داشت و گفت: امام جمعه در شهر جایگاه پدرانه دارد، من انتقادات و مطالبات شما را به مسوولین انتقال دادم اما شما هم باید به مسوولین اعتماد داشته باشید و اجازه بدهید امور روال عادی خودش را طی کند، مواظب باشید بعضی اعمال را که باعث تضعیف مسوولین می شود انجام ندهید چراکه تضعیف مسوولین تضعیف نظام است .قوه قضایه، نیروی انتظامی، شورای تامین  نباید تضعیف بشوند. بعضی قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند مثلا شایعه کرده اند که فرمانده نیروی انتظامی از کار بر کنار شده است اما این حقیقت ندارد و ایشان الان در جمع شما حضور دارد. از شما تقاضا دارم از هرگونه تجمع و راهپیمایی غیر قانونی خودداری کنید. شما فریاد خشم خود را به گوش مسوولان رساندید و استانداربه منظور رسیدگی به همین واقعه  2 بار جلسه فوق العاده گذاشته و بنده هم در این خصوص به رییس قوه قضاییه، دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه نامه مکتوب ارسال کرده ام و مراتب را به اطلاع مسوولین رسانده ام.

سالمی ضمن درخواست از مردم برای رساندن هرگونه  خبراز مجرمین جنایت اخیر به 110 و تلاش برای حفظ اتحاد گفت: حکم دادن کار ما نیست، ما نباید در کار دادگستری دخالت کنیم و تنها تقاضای رسیدگی به پرونده در اسرع وقت  را داریم.

وی همچنین رو به مسوولین افزود: من به همه شما ایمان و اعتماد  دارم و این سخنان گلایه ای بود که باید می گفتم و از شما تقاضای قاطعیت می کردم. مردم نیز از این قاطعیت شما حمایت خواهند کرد.