مگس مدیترانه ای در خمینی شهر به دام افتاد

ارسال در سایرعناوین

آفت مگس مدیترانه ای با تله گذاری و طعمه پاشی درباغات شرق شهرستان خمینی شهر کنترل شد. 
علی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فرصت، با بیان اینکه 70 درصد باغات منطقه شرق شهرستان خمینی شهر (باغات خوشاب و هرستان) و 30 درصد باغات منطقه غرب به این آفت آلوده شد بودند، تشریح نمود: طبق روند هرساله، در فصل بهار 200 تله در 60 ایستگاه برای ردیابی آفت در باغات شهرستان نصب گردید که بیشترین شکار در منطقه هرستان دیده شد. 
رئیس اداره جهاد کشاورزی خمینی شهر در مورد این آفت توضیح داد: مگس میوه مدیترانه یکی از خطرناک ترین آفات میوه در دنیاست و متاسفانه با وجود قرنطینه این آفت وارد کشور ما شده است و تقریبا به تمام محصولات زارعی آسیب می زند. این آفت تقریبا در همه شرایط آب و هوایی بقا دارد، از شمال کشور تا جنوب این آفت دیده شده و فعالیت می کند. 
وی با اشاره به قدرت تولید مثل بالا و انتشار سریع این آفت، گفت: خسارت این آفت صد در صد است چون هم به باغات میوه و هم به صیفی جات آسیب می زند. همچنین سم پاشی تاثیری برا این آفت ندارد. 
شریفی راه های مبارزه با این آفت راطعمه پاشی، تله گذاری و جمع آوری میوه های آلوده ازسطح باغات معرفی نمود و افزود: در مناطق هرستان و خوشاب که باغات بیشتر درگیر این آفت بود با همکاری شهرداری خمینی شهر و کوشک و نیروهای بسیج عملیات طعمه پاشی و تله گذاری به صورت گسترده انجام گرفت. پس از آن با برگزاری کلاس های آموزشی، نحوه معدوم کردن میوه های آلوده به نحوی که تخم ها و لاروهای آفت دیگر قادر به ادامه حیات نباشند را، به باغداران آموزش دادیم. 
وی در مورد میادین میوه و تره بار گفت: در میادین میوه و میوه فروشی ها نیز باید میوه های آسیب دیده در نایلون های پلاستیکی جمع آوری شوند. 
رئیس اداره جهاد کشاورزی خمینی شهر به کشاورزان توصیه نمود: برداشت زود هنگام محصولات پاییزی، جمع آوری میوه های آلوده از سطح باغ و کند و کوب خاک باغات جهت از بین بردن شفیره آفت به کنترل این آفت کمک خواهد کرد و آسیب ها را تا حد زیادی کم می کند.photo 2018 11 01 01 38 23