اجتماع عظیم اربعین محصول خون شهدای مدافع حرم است

ارسال در سایرعناوین

در نخستین نماز جمعه آبان ماه 1397 در خمینی شهر مطالبی در موضوعات اجتماع عظیم اربعین حسینی، سالروز قانون کاپیتولاسیون، سالروز شهادت شهید فهمیده،محکومیت آمریکا توسط دادگاه لاهه و... مطرح گردید.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمیبا آرزوی اینکه این اربعینها و اجتماعات باعث شود دنیا بیدار گردد، گفت: این امنیتی که در عراق حاصل شد و این راهپیمایی عظیم اربعین را بوجود آورد، این عظمت محصول خون شهدای مدافع حرم است. اگر این جوانان به عراق و سوریه نرفته بودند، امروز کربلا و اماکن مقدسه دست ما نبود. روح اهلبیت(ع) و شهدای مدافع حرم توانستند دفاع کنند و داعش را شکست. اینها را نباید فراموش کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه جوانان باید بیدار باشند که خائن که بود و خادم کیست؟ گفت: در 4 آبان 1343 قانونی در مجلس ایران تصویب شد که در واقع مجلس زمان شاه قانون بردگی ملت ایران را امضا کرد و آن قانون کاپیتولاسیون بود. با این کار، کشور را، عزت و استقلال را فروخت. تنها کسی که به این قضیه اعتراض کرد یک طلبه روحانی به نام امام خمینی(ره) بود. نمک نشناس نباشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستانبا اشاره به 8 آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و بیان اینکه او الگوی همه نوجوانان است، گفت: بسیج دانش آموزی را جدی بگیرید. هم بچه هایتان را با این بسیج آشنا کنید هم متولیان بسیج فقط به شعار و یک تابلو اکتفا نکنند. امروز باید تلاش شبانه روزی کرد برای واکسینه کردن فرزندانمان در برابر هجمه عظیمی که از داخل و خارج روی فکر و روح آنها جریان دارد.

نماینده ولی فقیهبه محکومیت آمریکا توسط دادگاه لاهه اشاره کرد و گفت: با این حکم هیچ کشوری حق ندارد به تحریمهای آمریکا عمل کند و ایران را تحت فشار قرار دهد وگرنه آنان نیز از لحاظ عرف و قانون و عقل محکوم هستند.