مساجد، حسینیه ها، امامزادگان و... برنامه هایشان را با بنیاد بین المللی غدیر تنظیم کنند

ارسال در سایرعناوین

namaz jome96 220 170دهه غدیریه، هفته دولت، روز کارمند، روز پزشک و روز داروسازی از جمله مطالبی بود که در نخستین نماز جمعه شهریور 1397 در خمینی شهر بیان شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی یا اشاره به دهه "غدیریه" از عید قربان تا غدیر گفت: بنیاد بین المللی غدیر در کشور تأسیس شده که در شهرهای مختلف شعبه دارد و در خمینی شهر نیز با دبیری حجت الاسلام یوسفی مسؤول امور مساجد کار خود را آغاز نموده است. ان شاءا... مساجد، حسینیه ها، امامزادگان، شهرداری، همه و همه برنامه هایشان را با این بنیاد تنظیم کنند.
خطیب جمعه ادامه داد: متأسفانه مسأله "امامت" در بین مردم جا نیفتاده است فقط به عنوان یک توسل یا زیارت، گریه و روضه می دانیم. درحالی که غدیر چیز دیگریست و طبق قول قرآن کاری که در غدیر انجام گرفت، برابر با 23 سال نبوت است. از همین آیه نقش غدیر و مسأله امامت مشخص می شود.
استاد حوزه و دانشگاهضمن تبریک هفته دولت به تمامی دولتمردان و مدیران پاک و باصداقت در تمامی دولتها گفت: نباید همیشه نیمه خالی لیوان را ببینیم. ستادی تشکیل شده که کارهای انجام شده در این 40 سال را به عرض مردم می رسانند تا جوانانی که قبل از انقلاب اسلامی نبوده اند و کمبودها را حس نکرده اند، آگاه شوند. اینها جدای از بُعد معنوی و استقلال و آزادی است که امروز می توانیم با یک ابرقدرت خشن، بی رحم و بی منطق سر و کله بزنیم. اینها همه از برکات انقلاب اسلامیست.
نماینده ولی فقیه خطاب به مسؤولان گفت: اگر می خواهید هفته دولت مبارک باشد، یک عیدی به مردم بدهید و آن اینکه خواسته های مردم را رسیدگی کنید. همچنین به حساب کسانی که در جامعه نارضایتی ایجاد می کنند، برسید.
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با توضیح روایاتی از نهج البلاغه گفت: طبق این فرمایشات احتکار چه کم چه زیاد ممنوع است و دولت باید قاطعانه جلوی محتکرین را بگیرد حتی اگر آن شخص دستش به جایی بند باشد.
حاج آقا رحیمیخطاب به مردم تأکید کرد: همانگونه که جنگ نظامی را با وحدت و مقاومت، با اطاعت از رهبری، با حمایت از دولت ولو با فدا کردن جانتان بخوبی پشت سر گذاشتید، الان نیز در جنگ اقتصادی هستیم، مردم و دولت باید دست در دست هم از این جنگ سربلند بیرون بیایند و دشمن روسیاه گردد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستانبا اشاره به 4 شهریور روز کارمند هشدار داد: متأسفانه هستند کارمندانی که از زیر کار فرار می کنند، تعهد کاری ندارند و خودشان را مدیون مردم و خون شهدا نمی دانند. انتظار می رود همه از آن کارمندانی بشوند که اگر ان شاءا... امام زمان(عج) ظهور کرد، اخراجشان نکند.
امام جمعه شهرمان با اشاره به روز پزشک و روز داروسازی گفت: نسبت به دارو خیلی پیشرفت شده است و تولیدات داخل واقعاً اعجاب انگیز است. قبلاً برای کوچکترین بیماری به خارج کشور می رفتند اما امروز سخت ترین بیماریها در داخل معالجه می شود حتی جهت مداوا از کشورهای دیگر می آیند.
لازم به ذکر است که به مناسبت هفته دولت محمود مسلم زاده فرماندار شهرستان خمینی شهر قبل از شروع خطبه ها سخنرانی نمود.