رییس زندان شهرستان خمینی‌شهر تودیع و معارفه شد

ارسال در سایرعناوین

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از صاحب نیوز، مصطفی زیبایی فر بعد از ظهر گذشته در این مراسم با بیان اینکه هر آمدنی رفتنی دارد و باید خود را برای آن دنیا مهیا کنیم، اظهار کرد: زندان خمینی شهر در مدت چندساله اخیر از عملکرد خوبی برخوردار بوده و برنامه هایی که اجرا می شد برای اصلاح و تربیت است که تلاش می شود تا بزهکار و مجرم به دامان جامعه بازگردد و زندگی خوبی را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزش هایی که در زندان به زندانیان داده می شود برای زندگی بهتر اثرگذار بوده و باید برنامه ریزی شود تا این نتایج به اطلاع مردم برسد، افزود: اداره زندان بسیار سخت است، مجرم در زندان به سر می برد؛ زندان خمینی شهر نیز متفاوت بوده و جرائمی مثل مواد مخدر در آن زیادتر است، نوع مدیریت که باید در زندان شهرستان شاهد آن باشیم باید قوی بوده تا بتواند مدیریتی مطلوب داشته باشد.

رییس دادگستری شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: کمتر زندان بانی وجود دارد که کرامت انسانی را در زندان حفظ کند و رغبت داشته باشد به یک مجرم احترام بگذارد، از شیوه های مدیریتی زیرکانه این است که به باور درونی برسیم که انسان شایسته احترام است هرچند آن انسان بزهکار باشد و تنها مدیر زندانی می تواند چنین رفتاری داشته باشد که اعتقاد درونی در وی وجود داشته تا بتواند با مجرم آنگونه احترام بگذارد و کرامت انسانی را با همان رغبت نسبت به یک زندانی داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه مدیر زندان باید تلاش برای تربیت و اصلاح زندانی داشته باشد و صرف گذشتن زمان زندانی شدن یک مجرم نباشد، باید یک فضای با نشاط در زندان نیز فراهم شود، ابراز کرد: ما به دنبال این نیستیم که زندانی به عنوان یک انسان پاک و پاکیزه به دامن جامعه بازگردد بلکه باید عادات منفی آن زندانی حذف شود و به طبیعت انسانی خود برگردد تا بتواند در جامعه زندگی کند و اگر زندان بان چنین نگاهی داشته باشد بهتر می تواند در زمینه اصلاح تربیت زندانیان برنامه ریزی کند.

زیبایی فر با بیان اینکه مدیر زندان می تواند در خصوص خانواده زندانیان و امور آموزشی و فرهنگی و کمک برای جلب حمایت خیران به خانواده زندایان داشته باشد، اضافه کرد: باید دغدغه و دردمندی در فضای مدیریت زندان و ایجاد آرامش در زندان حکم فرما باشد، اگر مدیریت زندان با کوتاهی و کوچکترین بی نظمی در زندان همراه باشد باعث اختشاش در زندان می شود و زندانی دنبال راه های فرار می رود.

وب با بیان اینکه باید تعامل خوبی بین رییس زندان و دادگستری و دادستان وجود داشته باشد تا حقوقی از زندانی ها پایمال نشود، خاطرنشان کرد: زندان نیز یک جامعه ای است با شرایط خود که رییس زندان باید در زمانی که در آن محیط قرار دارد رفتار و عملکرد خود را مطابق با آن جامعه برنامه ریزی کند.

دادستان شهرستان خمینی شهر در ادامه گفت: اداره کردن زندان خمینی شهر کار سنگینی است، وضعیت شهرستان به گونه ای است که ناچار هستیم با برخی بزهکاری ها شدت عمل نشان دهیم و برخورد جدی و قاطع داشته باشیم.

یوسف کریمی افزود: برخی از مجرمان جایگاهی جز زندان ندارند هرچند تلاش بسیاری می شود تا در بخش های کارگری فعالیت داشته باشند اما برخی از مجرمان بنا به نوع جرم باید عمر خود را در زندان سپری کنند.

رییس سابق زندان شهرستان خمینی شهر نیز در ادامه با بیان اینکه پنج سال است که خداوند این توفیق را به من داد تا به عنوان خادم مردم شهرستان مدیریت زندان را بر عهده گرفته، گفت: انتخاب شدن به عنوان مسوول و پذیرفتن مسوولیت یک نقطه شروع و پایان دارد و آنچه مهم بوده این است که فاصله این دو را چگونه بگذرانیم.

ابراهیم شیروانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود نهضت خدمت رسانی، یک تکلیف و وظیفه است و به عنوان نماینده نظام برنامه های مسوولان ارشد قوه قضاییه و سازمان زندان ها را عملی کردیم، اظهار کرد: به کمک مسوولان در دادگستری، نیروی انتظامی، روسای ادارات شهرستان و به خصوص خیران می توانیم امروز ادعا کنیم وضعیت اداره زندان خمینی شهر از ابعاد عمرانی، امنیتی و قضایی، فرهنگی و تربیتی، بهداشتی، تکریم ارباب و رجوع، اشتغال و… علیرغم افزایش 100درصدی آمار زندانی به دلیل برخورد کمی و کیفی با ناهنجاری ها توسط دستگاه های قضایی شهرستان، در حد مطلوب بوده است.

رییس جدید زندان شهرستان خمینی شهر نیز در ادامه گفت: هدف سازمان زندان ها و قوه قضاییه بازگشت زندانیان به دامان جامعه و تبدیل آنان به انسان های سالم و مفید است.

مجتبی وزیری افزود: زندانی زاییده قوه قضاییه نیست بلکه به مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی بر می گردد که متاسفانه در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته و زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و برای مقابله با آن عزم همه ارگان ها و نهادها را می طلبد.

وی اضافه کرد: مبارزه جدی با پدیده شوم مواد مخدر و جلوگیری از تخلفات در زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان با مساعدت مسوولان قضایی شهرستان و حمایت خیران، توسعه و بهسازی فضای زندان، پیگیری محل جدید احداث زندان شهرستان، ارتقای امنیت پایدار در زندان، توجه به کرامت انسانی زندانیان و تکریم خانواده زندانی با استفاده از ظرفیت موجود شهرستان، استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی از جمله اقداماتی است که برای دوران مسوولیت پیش بینی کرده ام.