باغات شهر کوشک شناسنامه دار می شوند

ارسال در سایرعناوین

مجید قربانی شهردار شهر کوشک به مناسبت روز خبرنگار نشستی با خبرنگاران استان داشت.

به گزارش خبرنگار فرصت ،مجید قربانی در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به اولین خواسته مردم کوشک اشاره نمود و افزود: اولین خواسته مردم آزادسازی و پیشرفت عمرانی شهر است، با توجه به کاهش بودجه ها و درآمد شهرداری ها و طی برنامه ریزی های انجام گرفته آزادسازی های خیابان سلمان فارسی 95 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان شهریور ماه آزادسازی این خیابان پایان می یابد. تیرهای برق این خیابان نیز در اسرع وقت جا به جا خواهد شد.

وی در مورد خیابان بازار که خیابان ارتباطی کوشک، زازران و کهریزسنگ به خمینی شهر است، توضیح داد: از ماه گذشته عملیات عمرانی این خیابانشروع شده و با توافق مالکین 15 تا 20 درصد این پروژه پیشرفت عمرانی داشته است.

66هکتار بافت فرسوده کوشک

قربانی با اشاره به وجود 66 هکتار بافت فرسوده در شهر کوشک،افزود : در این مورد در حال تعیین نوع مشاوره برای طرح بازآفرینی و گرفتن اعتبارات لازم از راه و شهرسازی هستیم. در مورد سرمایه گذاری نیز با اعلام تشکیل کمیته سرمایه گذاری، گفت: قطعه زمینی به مساحت 4000 متر برای این منظور در نظر گرفته شده که تا ماه آینده فراخوان جذب سرمایه گذار داریم.

شهردار کوشک در مورد مباحث فرهنگی و ورزشی گفت:ماهمانطور که به جسم شهر فکر کرده ایم، روح شهر را نیز در نظر گرفته ایم. اجرای طرح حیات فاطمی و جشن ازدواج زوج های شهر کوشک، اجرای برنامه های متنوع برای کودکان و نوجوانان، سانس های رایگان ورزشی برای بانوان و ... از جمله برنامه های فرهنگی این مدت بوده است.

قربانی  با اشاره به معضل بی آبی در مورد تلاش های انجام شده برای آبیاری باغات شهر کوشک، گفت: توافق نامه ای با آب منطقه ای خمینی شهر برای ساخت تصویه خانه و استفاده از پساب شهری جهت آبیاری فضای سبز بسته شده است و انشااله در آینده شهر کوشک از بحران آب رنج نخواهد برد. امسال میزان آب دهی چاه ها به 30 درصد کاهش پیدا کرده و آب را با قیمت بالا تهیه می کردیم. شیب کلی شهر کوشک به سمتی ست که در نظر داریم آنجا زمینی را جهت احداث استخر تهیه کنیم تا آب های سطحی را بتوانیم مدیریت و ذخیره نماییم.

-باغات کوشک در بهار به خزان نشست

قربانی با اشاره به سرانه 14متر مربعی فضای سبز شهر کوشک، گفت: متاسفانه امسال شهر کوشک خزان را در بهار تجربه کرد و بسیاری از درختان چنار شهر کوشک طعمه بحران آب شد و درختان گلابی 60 ساله در حال خشک شدند.

وی با اشاره به درخواست به حق مردم در مورد فرهنگسرا وسالن اجتماعات، گفت: در این راستا دو قطعه زمین به مساحت 7500 متر و زیر بنای 4500 متر در نظر گرفته شده که در حال حاضر نقشه های آن آماده و مراحل خاکبرداری و ضایعات برداری آن در حال انجام است که در اوایل مهر ماه کلنگ شروع ساخت آن زده خواهد شد. در مرحله دوم ساخت ساختمان شهرداری در دو طبقه و زیر بنای 2300 متر است که توافق نامه آن انجام شده است.

شهردار در مورد بهداشت با اشاره  به پیگیری های اعضای شورای شهرو اداره بهداشت شهرستان خمینی شهر، اعلام کرد: تعمیر و تجهیز بیمارستان شهر کوشک را آغاز نموده ایم، دستگاه هایی هم جهت تجهیز بیمارستان توسط خیرین تهیه شده است.

شهردار کوشک همچنين به جابجايی حدود و مرزهای شهر کوشک در تقسيمات اخير کشوری اشاره کرد و گفت: پيگيری لازم را در خصوص بازنگری در اين زمينه انجام داده€ايم.

-وجود 800 باغ در باغ شهر کوشک

وی با بيان اينکه حفظ باغات در دستور کار شهرداری کوشک است، تصريح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ باغ در اين شهر وجود دارد که شناسنامه€دار کردن آنها در دستور کار است.قربانی رنانی با اشاره به برخورد با چاه های توليد ذغال نيز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ حلقه از اين چاه ها را از بين برديم، بايد توجه داشت که در گذشته تعداد اين چاه ها حدود ۱۰۰۰ حلقه بوده و امروز تعدادشان به کمتر از انگشتان دست می€رسد.

وی ادامه داد: البته بايد توجه داشت که بسياری از توليد کنندگان ذغال با توجه به برخوردهای صورت گرفته در شهر کوشک به شهرهای مجاور مهاجرت کرده€اند.

شهردار کوشک در خصوص مديريت پسماندهای شهری نيز گفت: در اين زمينه شهروندان همکاری لازم را داشته و تفکيک از مبدأ صد در صد زباله ها را شاهد هستيم و در نهايت بازيافت اين زباله ها در کارخانه نجف آباد انجام می شود.

ترمیم آسفالت معابر عمومی، نصب استپگاه برای بلوار الغدیر، آسفالت باند جنوبی بلوار الغدیر، مطالعات علمی همچون دفع آب های سطحی شهر کوشک ، نصب المان های شهری و پیاده روسازی از دیگر اقدامات این شهرداری است.

گفتیست باغ شهر کوشک، شهری با قدمت است که حدود 102 شهید و یک شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام وانقلاب نموده است.همچنین این شهر که حدود 300 نفر جانباز و آزاده دارد وبه شهر عفاف و حجاب و ایثار و شهادت شهره است.