رئیس جمهور باید مدیری شجاع، جسور، متدین، جهادی و انقلابی انتخاب کند نه مدیر شل و وِل

ارسال در سایرعناوین

مشکلات و مسائل اقتصادی کشور و هشدار به دولت، نماز جمعه 12 مرداد 1397 در خمینی شهر را تحت الشعاع قرار داده بود.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی با بیان حدیثی نبوی، حفظ امنیت روانی و اقتصادی را از وظایف دولت برشمرد و گفت: دولت در مسائل فرهنگی حق ندارد کوتاه بیاید یا بودجه فرهنگی را قطع کند. وزیر ارشاد حق ندارد بودجه های فرهنگی را در کارهای غیرفرهنگی مصرف کند بعد نتواند کاغذ کتاب را تهیه را تأمین نماید. این بی لیافتی و بی تدبیری یک وزیر را نشان می دهد. این ضعف مدیریت است که دولتی نتواند امنیت اقتصادی و جانی مردم را تأمین کند و نتواند به مردم آرامش دهد.

خطیب جمعه با بیان اینکه همه مشکلات را که به گردن آمریکا نمی توان انداخت، گفت: آمریکا خیلی ملعون است ولی چه کسانی سیاست آمریکا را در کشور اجرا می کنند؟ "مدیران ضعف". در حال حاضر بخاطر عملکرد برخی وزرا، کشور وضعیت خوبی ندارد. مجلس هم خیلی دیر ورود پیدا کرد و کوتاهی نمود. قوه قضائیه هم فقط گفت "برخورد می کنیم" و خیلی کوتاهی کرد. بدبینی نسبت به نظام که الان در جامعه ایجاد شده است، کی مقصر است؟

نماینده ولی فقیه ادامه داد: مسؤلان حتی حاضر نیستند بیایند از مردم عذرخواهی کنند. با صداقت با مردم صحبت کنند؛ مردمی بسیاری مواقع به حرف مخالفان و ضدّ انقلاب گوش ندادند. مردم می فهمند. مسؤولان بیایند با کمک مردم مشکلات را حل کنند. مسأله اقتصاد و کشورداری که شوخی بردار نیست.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به رئیس جمهور گفت: دولت باید ضعف مدیریتها را جدّی برطرف نماید. دولت در برابر مردم و مسائل اقتصادی و تولیدی "مقصر" است. ریشه فساد باید خشکانده شود. نباید کوتاهیها و سوءمدیریتها را گردن کسی دیگر انداخت. رئیس جمهور باید مدیری شجاع، جسور، متدین، جهادی و انقلابی انتخاب کند نه مدیر شل و وِل!

اعلام کرد: تا ذره ای خون در بدن ماست، به کوری چشم دشمنان از این نظام محافظت می نماییم. آمریکا درصدد این است که مردم را از نظام جدا سازد با نقشه هایی از جمله ایجاد ناآرامی در مسائل اقتصادی یا مثلاً از طریق بزرگ نمایی و سیاه نمایی نقاط ضعف یا دعوت به تجمعات غیرقانونی. مشکلات وجود دارد ولی برخورد با آن اعتراضات خیابانی نیست. اینجا هوشیاری مردم لازم است.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با بیان فرازی از نهج البلاغه «فی الزّلازِلِ وَقول» گفت: مؤمن هنگام التهابات جامعه و بالا و پایین شدن مسائل ثابت قدم است مثلاً تغییر قیمت دلار و سکه تأثیری بر زندگی و ایمان او نمی گذارد، حسرت نمی خورد، حریص نمی شود، غصه نمی خورد و راه خود را ادامه می دهد.

امام جمعه شهرمان با بیان اینکه نباید تمام مشکلات جامعه را به نظام منتسب کرد، تأکید کرد: نظام مشکلی ندارد. دشمن می خواهد مشکلات را به جمهوری اسلامی بچسباند درحالی که مشکلات را ندانم¬کاری عده ای و توطئه عده ای دیگر ایجاد کرده است. وظیفه مردم اعتماد به این آیه قرآن است که «ألا إنَّ نَصرَ ا...ِ قَریب» یاری خداوند نزدیک است.