هویت زن ایرانی عفت و پاکدامنی و حجاب اوست

ارسال در سایرعناوین

روز دختر، اهمیت عفاف و حجاب، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان و سالروز پذیرش قطعنامه 598 از جمله مطالب مهمی بود که در نمازجمعه 22 تیر 1397 در خمینی شهر بیان گردید.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی هویت زن ایرانی را عفت و پاکدامنی و حجاب او دانست و ادامه داد: متأسفانه دنیای غرب دارد هویت دختران معصوم را از بین می برند. فرهنگ غربیها که از تفاله های دوره رضاخانی است، دارد اثر می گذارد. دشمنان بحث حجاب آزاد را مطرح کرده اند. شما زنان و مادران باید خودتان با این توطئه شیطانی غرب برخورد نمایید.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با تأکید بر اینکه زنان بدحجاب، بد نیستند بلکه راه را اشتباه می روند و اشتباه متوجه شده اند، گفت: نمونه اش زنانی که در راهپیماییها یا انتخابات شرکت می کنند ولی نادانسته حجاب را به درستی رعایت نمی نمایند. زنان محجبه باید تأثیر بگذارند بر زنانی که در خانواده شان نسبت به حجاب بی تفاوتند.

خطیب جمعه با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و روز دختر گفت: اسلام سیاستی دارد که از همان روز اول به دختر شخصیت و عزّت داد مثلاً در روایات زنی مبارک و میمون معرفی شده که فرزند اولش دختر باشد. یا اینکه سفارش شده پدر و مادر هنگام ورود به خانه ابتدا به دختر هدیه و سوغاتی بدهند بعد به پسران.

امام جمعه شهرمان از نمازگزاران دعوت کرد در مراسم روز دختر عصر یکشنبه 24 تیر در جوار قبور شهدای گمنام پارک پیروزی شرکت نمایند و درخواست کرد: خود دختران، معلمان و اولیا سعی کنند در مدارس و دانشگاه ها بحث حجاب را جدی بگیرند. نگذارید این گلهای فاطمی به دست گرگهای بی رحم بی غیرت بیفتد.

حاج آقا رحیمی با اشاره به 25 تیر روز بهزیستی و تأمین اجتماعی گفت: کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادهای خیریه باید به میدان بیایند و در شرایط سخت فعلی دست افراد نیازمند را بگیرند. آن خیّرینی هم که دستشان باز است، امروز وقت آن رسیده که دست بینوایان را بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به 26 تیر سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان برای نظام اسلامی یک فیلتر و حافظ و یک چشم بیناست. در انتخابات باید دخالت و نظارت کند. باید قوانین مجلس را کنترل کند تا خلاف اسلام و قانون اساسی نباشد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران در 27 تیر 1367 گفت: وقتی سازمان ملل دید ایران دارد پیشرفت می کند، برای نجات صدام قطعنامه ای را تصویب کردند. ایران هم مجبور شد آن را بپذیرد والّا در جنگ هدف چیز دیگری بود.