معتادان متجاهر دستگیر و به کمپ ها تحویل داده می شوند

ارسال در سایرعناوین

طرح سراسری ذوالفقار 2 به منظور جمع آوری معتادان متجاهر به همت نیروی انتظامی شهرستان از 15 اسفند تا 15 فروردین به اجرا درمی آید. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال جاری که ظهر امروز در فرمانداری برگزار شد، فرمانده نیروی انتظامی با ابراز تاسف از اینکه معتادان متجاهر در این ایام از سال که مردم برای خرید شب عید به بازار می روند اقدام به سرقت پول های آنها می کنند، گفت: در طول یک هفته، هشت دستگاه پراید در یک منطقه به سرقت رفته که پس دستگیری سارقان معلوم شده که هر دونفرشان معتاد هستند. سرهنگ جعفری نژاد از شهرداری ها و اداره بهزیستی برای دستگیری این معتادان و تحویل آنها به کمپ برای تامین آسایش خاطر مردم در این ایام تقاضای کمک کرد.


در ادامه فرماندار به عنوان رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان از مسئولان کمپ های ترک اعتیاد که در جلسه حضور داشتند خواست که هر چه زودتر نواقص ابلاغ شده از سوی شبکه بهداشت و درمان را رفع کرده و اقدام به کسب مجوز از بهزیستی نمایند. راعی تاکید کرد: برای رفع نواقص به اندازه کافی به کمپ ها فرصت داده شده و اگر تمایل به ادامه کار دارند باید هر چه زودتر اقدام کنند.
وی همچنین از روسای دستگاه های حاضر در جلسه خواست در اولین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که در سال 97 برگزار می شود، برنامه پیشنهادی خود را برای این شورا آماده کرده و ارائه بدهند.


گفتنی است طبق تصمیم گیری هایی که در سطح استان صورت گرفته 150 معتاد متجاهر خمینی شهر که طی طرح ذوالفقار2 دستگیر می شوند پس از غربالگبری در صورتی که به بیماری های خاص مبتلا نباشند یا اگر زن هستند باردار نباشند تا 15 فروردین ماه در کمپ های اصفهان نگهداری می شوند. بیماران و زنان معتاد نیز به دستور دادستان در بیمارستان یا تیمارستان بستری خواهند شد.
اما از آنجا که به گفته فرمانده نیروی انتظامی تعداد معتادان متجاهر خمینی شهر بیش از این میزان است، راعی اعلام کرد که پس از رایزنی با مسئولان استان سعی خواهیم که باقی معتادان متجاهری که دستگیر می شوند را در چهار کمپ خمینی شهر که تاییدیه بهداشتی دارند، نگهداری کنیم. وی درباره تامین هزینه نگهداری این افراد گفت: یک سوم از این هزینه را بهزیستی، یک سوم را شهرداری ها و یک سوم را کمپ ها تقبل کنند.