آخرین پیام شهردار پور کاظم به خانواده بزرگ شهرداری و کلیه شهروندان خمینی شهری

ارسال در سایرعناوین

 

pourkazemعزیزالله پورکاظم شهردار سابق خمینی شهر در پی استعفایش از سمت خود به دلیل شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی طی نامه ای از یکایک اعضای خانواده شهرداری و همه همشهریان حلالیت طلبید.

 

در ادامه متن زیر را می خوانیم:

همکاران عزیز و بزرگوارم در شهرداری مرکزی، مناطق چهارگانه، معاونت ها، هفته نامه فرصت، سازمانهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی، آتش نشانی، خدمات موتوری، شرکت مهربین و کلیه قسمت های کارگری

هر آمدنی یک رفتنی دارد که نقل است حضرت علی (ع) هر شب بعد از نماز مغرب رو به مردم می ایستادند و می فرمودند «تجهزوا رحمکم ا... فقد نودی فیکم بالرحیل». رحمت خداوند بر شما افزودن باد بندگان خدا، بار سفر بربندید و مجهز شوید که بانگ رفتن در میان شما به صدا در آمده است» امروز موسم خداحافظی است. دریغم آمد قبل از رفتن از شهرداری نکته های بسیار مهم را ناگفته بگذارم.

همشهریان عزیزم، به نظر شما کدامیک از متغیرهای مدیریت توانمند، بودجه کلان، هماهنگی دستگاهها، نیروی انسانی کاردان و ... در توسعه شهرمان از همه مهمتر است؟ شاید هر مدیری به تجربه یکی را برجسته تر از دیگری بداند امادر تفکر اسلام ناب محمدی (ص) یک متغیر اساسی وجود دارد کهاگر به مثابه یک روح در تمامی متغیرها دمیده شودمی تواند گره های بسیاری از مشکلات شهر را بگشای. این متغیر آن است که هر کس در هر پست و مسؤولیتی کار می کند کارمند باشد یا کارگر، رئیس باشد یا مرئوس، به تعبیر قرآن کریم «خالصاً لوجه الله» کارکند. یعنی چه در ظاهر و چه در باطن از مردم در قبال کار کردن انتظار هیچ پاداشی حتی به اندازه یک تشکر خشک و خالی نداشته باشد.

چرا که در فردای قیامت هر کس به تناسب مسؤولیتی که بر عهده گرفته باید پاسخگوی اعمال خویش باشد و یدک کشیدن عنوان «خدمتگزار مردم» رافع مسؤولیت اخروی نیست. به تبع آن هر چقدر مدیری در طول دوران ریاستش فعالیتهای زیادی هم اهنجام داده باشد باید گفت: «ان احسنتم احسنتم لانفسکم».

این نوع نگاه به کار باعث می شود عمل به تکلیف برای کارمند و مدیر اصل باشد و یکی از میوه های چنین دغدغه ای باز شدن سریعتر و بهتر گره های مشکلات شهر است که از آن تعبیر به «خدمات رسانی» می شود که به ازدیاد «ایمان به حق تعالی» در جامعه می انجامد اگر این روح متعالی در دیگر متغیرها دمیده نشود بودجه کلان و نیروی کاردان و ... عاقبت در نقطه ای اسیر منیت ها و تفرقه ها و اختلاس ها و ... اخواهد شد و زحمتها را بر باد خواهد داد.

بااین مبنا، سخنی جز این باقی نمی ماند که از یکایک خانواده بزرگ شهرداری و نیز مردم بزرگوار، شهید پرور، ولائی و سلحشور حلالیت بطلبم. امیدوارم قصور و تقصیر قیر را عفو نمایید واز دعای خیرتان فراموش نکنید. تلاشهای شبانه روزی شما جایگاهی بس رفیع تر از تشکر اینجانب دارد و اجر معنوی اش در پیشگاه خدا محفوظ است. عزت، سربلندی و سرافرازی در دنیا و آخرت را از خداوند رحمان و رحیم برای شما و خمینی شهر عزیز مسئلت می نمایم.