پیگیری های یک خبرنگار

ارسال در سایرعناوین

peygiriدر پی درج ایمیلی از جانب ساکنین یکی از کوچه های معلم و درج آن در شماره های 61 و 63، خبرنگار فرصت برای پیگیری مشکلات این کوچه راهی شهرداری شد. پاسخ مسوولان مربوطه را با هم می خوانیم:

- مشکل اساسی این کوچه بی نام و نشانی آن است که ساکنین را با مشکل مواجه کرده است. این مشکل را با آقای شهبازی یکی از اعضاي کمیسیون نامگذاری شهرداری در میان گذاشتیم و قرار شد به همین زودی ها تابلو این کوچه نصب گردد.

- در رابطه با نصب مخزن بزرگ زباله سر این کوچه به منظور پیشگیری از تجمع کیسه های زباله نیز با آقای مختاری مسوول مربوطه در شهرداری منطقه چهار صحبت کردیم و پاسخ شنیدیم که نصب این مخازن از جانب شبکه بهداشت و اداره محیط زیست ممنوع شده و مخازن موجود در شهر نیز طی یک سال آینده جمع آوری شده و فعلا جایگزینی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. این مسوول مربوطه از ساکنین محترم این کوچه خواست تا زباله های خود را رأس ساعت 9 شب در روزهای زوج از خانه بیرون بگذارند تا هم چهره کوچه زیبا بماند و هم مشکلات بهداشتی پیش نیاورد.

- یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از جانب ساکنین این کوچه نظافت نامرتب و نخاله های ساختمانی موجود در این کوچه بود که پاسخ مسوول مربوطه آقای آخوندیان به قرار زیر است: کوچه های شهر به طور متوسط هر شش یا هفت روز یکبار نظافت می شوند که البته این در مورد مناطقی از شهر که بادگیرتر است و یا مناطقی مثل خیابان پاسداران که ساخت و ساز زیاد است و همچنین خیابان هایی مثل خیابان جانبازان که مراکز اداری و علمی در آن ها واقع شده به پنج یا سه روز یکبار تقلیل می یابد. البته اگر در دور گردشی تنظیف متوجه کثیفی منطقه ای بشویم بی نوبت به نظافت آن خواهیم پرداخت. آخوندیان ادامه داد: اگر ساکنین مجموعه کوچه های معلم از شهرداری درخواست کنند حتما برای نظافت کوچه هایشان اقدام خواهد شد. وی همچنین در مورد نخاله ساختمانی گفت: هنگامی که ساکنان کوچه یا محله ای از وجود نخاله های ساختمانی در محل زندگیشان به ما شکایت کنند ما برای بررسی به محل مورد نظر رفته و در صورتی که تجمع نخاله ها در آن نقطه شکل عمومی پیدا کرده باشد و مربوط به مغازه یا منزل خاصی نباشد همان موقع جمع آوری خواهیم کرد ولی در صورتی که نخاله شخصی باشد به شخص مورد نظر برای جمع آوری تذکر خواهیم داد.