جوابيه دانشگاه آزاد خميني شهر به مطلب درج شده در ستون مسئولان نخوانند

ارسال در سایرعناوین

javabدر ستون مسئولان نخوانند شماره 48 مطلبي انتقادي درج شد از يكي از بنرهاي تبليغي دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر. روابط عمومي دانشگاه آزاد متني در خصوص اين مطلب ارسال كرده كه همراه با توضيحات فرصت در ادامه مي خوانيد.

 

جوابيه دانشگاه آزاد

احتراماً در پی درج مطلبی در شماره چهل و هشتم فرصت با عنوان "نگین انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد است یا شهدا" مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:

در روز 27 اردیبهشت سالروز تأسیس دانشگاه مطلبی با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی نگین درخشان شهرستان در دید عموم قرار گرفت که مورد نقد هیأت تحریریه فرصت واقع شد. بی شک دانشگاه آزاد اسلامی به فرمان حضرت امام و با اهدای یک میلیون تومان بعد از انقلاب تأسیس و توسعه یافت که در شهرستان خمینی شهر همزمان با سراسر کشور این اتفاق مبارک رخ داد و بعد از گذشت 23 سال از تأسیس یکی از بزرگترین دانشگاههای بزرگ استان اصفهان با بیش از 10000 نفر دانشجو محسوب می گردد که خدمات شایانی به جامعه علمی کشور و استان ارائه نموده است. لذا مرکزی به این وسعت بعد از انقلاب در شهرستان منشأ خیر و برکت بوده است و آیا مجتمعی بعد از انقلاب و فرمان الهی حضرت امام این گونه مایه افتخار برای شهرستان بوده است؟ چرا بسیج به عنوان شجره طیبه انقلاب محسوب می شود. واضح است یکی از علت ها آن تأسیس بعد از انقلاب و به برکت عظمت انقلاب اسلامی است. دانشگاه آزاد اسلامی نگین درخشان به خود گرفت چون در زمینه های مختلف باعث درخشش گردیده و این نه فقط در کلام مسؤولان دانشگاه است بلکه مسؤولان استان اصفهان در همایش های مختلف از کلمه نگین برای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر به کار برده اند که مستندات آن موجود است. از طرفی به کاربردن کلمه نگین برای شهدا طرح زیبا و جدیدی است که همه از آن استقبال می کنیم ولی تاکنون نه در کتابی و نه در فرمایشی از بزرگان جملاتی ندیده و نشنیده ایم واگر به عنوان طرحی جدید پذیرفته شود آیا شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر به عنوان اولین شهدای میهمان درمحیط علم و دانش در استان اصفهان به عنوان نگینی درخشان محسوب نمی شود. علی ایحال کم لطفی در یادگار حضرت امام (ره) در شهرستان خمینی شهر نباید منجر به تخریب چهره علمی و فرهنگی دانشگاه شود. آیا می دانید ورود دانشجویان، کارکنان و اساتید با چدر به دانشگاه الزامی است که کم نظیر است. آیا می دانید جلسات مختلف شورای امر به معروف و نهی از منکر و کمیته انضباطی به طور مرتب برای بسط و توسعه شعائر اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می گردد و مسؤولان در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و آیا مسائل مربوط به حجاب در تمام مکان ها و مراکز شهرستان به صورت کامل اجرا شده است. آیا می دانید ما رتبه چهارم هواپیماهای بدون سرنشین جهان در کشورآلمان، مقام دوم مسابقات والیبان جهان در کشور ایتالیا، مقام دوم مسابقات ژنو مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر است، آیا می دانید داور بین المللی مجلات ISI در جهان عضو هیأت علمی دانشگاه خمینی شهر است، آیا می دانید دانشجویان مخترع خودروی خورشیدی عازم مسابقات جهانی هلند هستند و صدها افتخار بین المللی و ملی دیگر از قبیل برگزاری همایش بین المللی شکوفایی منابع انسانی در صنعت ساخت و ساز کشور، اگر نویسندگان می دانستند که شهریه بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای یک ترم تحصیلی از شهریه یک مرکز آموزشی غیر انتفاعی در مقطع راهنمایی و دبیرستان در سطح استان اصفهان کمتر است. منصفانه به افکار عمومی اطلاع رسانی می کردند.

توضيح فرصت:

طبيعت مطالب اين ستون انتقادي و خاص و اغلب به زبان طنز است اما ظاهراً اين مطلب انتقادي كوتاه هم مسئولان روابط عمومي دانشگاه آزاد را آزرده است چرا كه جوابيه اي طولاني در مدح دانشگاه آزاد ارسال نموده و اغلب توضيح واضحات داده اند. فرصت در دو سال اخير نسبت به اطلاع رساني از فعاليتهاي دانشگاه آزاد اسلامي اهتمام زيادي ورزيده و حتي چند بار با رئيس اين دانشگاه مصاحبه اختصاصي داشته است و تا كنون هيچ مطلب انتقادي از عملكرد اين دانشگاه درج نشده بود و لذا درج يك انتقاد كوتاه نبايد چنين واكنش در پي داشته باشد. اين همكاري فرصت در حالي است كه روابط عمومي دانشگاه آزاد نسبت به نشريه محلي خميني شهر كم لطفي كرده و در بسياري از مراسم و همايش ها و ... خبرنگاران ديگر رسانه ها را دعوت مي نمايد اما فراموش مي كند كه خبرنگار فرصت را دعوت كند!

در هر حال، دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر متعلق به اين شهرستان است و افتخارات غيرقابل انكارش افتخار همه همشهريان و نيز فرصت هست و خواهد بود حتي اگر بي مهري هايي ببينيم.