علی الهی

ارسال در سایرعناوین

ali_elahi2متن خبر کوتاه بود: «علی الهی ورزشکار کم بینای ایرانی با  کسب مدال  طلای رشته  دو و میدانی در مسابقات  جهانی  کم بینایان و نابینایان در ترکیه  موفق شد به  عنوان دومین  ورزشکار ایرانی سهمیه حضور در  مسابقات پاراالمپیک 2012 لندن را بدست آورد.» هفته گذشته هر شبکه و هر بخش خبری از تلویزیون و یا هر صفحه اینترنتی را که مرور می کردید این خبر در گوش شما زمزمه و یا در پیش چشمتان خودنمایی می کرد و چه راحت از کنار· این· خبرگذشتیم! غافل از اینکه این ورزشکار که در دل شهر ما بزرگ شده و رشد کرده، مایه افتخار· ایران برای چندمین بار در جهان شده· است.


از زمان درخشش او درگوانجو زمان زیادی نمی گذرد اما همه ما علی الهی را  فراموش کرده بودیم البته دراین بین مقصر شخص یا ارگان خاصی نیست اشکال از فرهنگ اسطوره پروری ماست.
از ما دلگیر نشو چون  ورزش دراین شهر و دیار به  منزله پرکردن اوقات است و كسی برای قهرمانان بنر هم چاپ نمی کند اما اوج فاجعه  زمانی رخ داد که همه بخش های خبری صدا و سیمای اصفهان از علی الهی به عنوان ورزشکار اصفهانی یاد کردند و البته حق داشتند چون در این دوران فقط آبرو ریزی هایی مثل انفجار پمپ CNG و  تصادف ده ها خودرو در جاده کمربندی متعلق به خمینی شهر است و البته افتخار آفرینان متعلق به اصفهان هستند. ختم کلام اینکه فراموش کردن امثال علی الهی باعث چنین اتفاقاتی است که تریبون های مختلف در  مواردی خاص نام خمینی شهر را با غلظت بیان و در مواردی خاص به طور اتفاقی!! فراموش می کنند.

گفتنی است در چهارمین دوره بازی های جهانی نابینایان و کم بینایان در آنتالیای ترکیه، علی الهی دو و میدانی کار خمینی شهری کاروان ورزشی ایران، در دوی 5 هزار متر به مدال طلا رسید و با کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران، دومین سهمیه پارالمپیک لندن را برای کشورمان به دست آورد. بازی های جهانی نابینایان و کم بینایان در آنتالیا تا بیستم فروردین ماه ادامه داشت و کاروان ورزشی ایران با 50 ورزشکار در 6 رشته در این رقابت ها حضور یافت.
علی الهی پس از اين موفقيت بزرگ به كشور بازگشت و در فرودگاه بین المللی اصفهان مورد استقبال مسئولين شهرستان قرار گرفت. لازم به ذکر است که الهي در مسابقات پارآسیایی گوانگ ژو 2010 نیز توانسته بود به مقام سومی این دوره از مسابقات دست يابد.