داوودکیان زاده

ارسال در سایرعناوین

بسکتبال خمینی شهر از قدیم جزو بهترین تیم های استان بوده است. بازیکنان شهر ما  بارها و بارها به تیم های برتر استان راه یافته اند اما داستان "داوود صابونی" سابق و  "داوود کیان زاده" فعلی کمی متفاوت است. داوود کیان زاده نه تنها به تیم ملی جوانان راه یافت که حتی با این تیم قهرمانی غرب آسیا و جوانان آسیا را نیز تجربه کرد تا به نوعی پرافتخارترین بسکتبالیست شهرستان شود. سنتر سابق شهرداری گرگان و لیگ برتر بسکتبال هفته گذشته دقایقی با ما هم کلام شد و حرف های قابل تاملی بر زبان راند که خواندش خالی از لطف نیست:

- مصاحبه را  با معرفی خودت شروع کن.
داوود کیان زاده هستم متولد 1367 و 8 سال است که بسکتبال بازی می کنم.

- از ورودت به بستکتبال برایمان بگو.
من توسط معلم ورزشم آقای رمضانی به بسکتبال ترغیب شدم و در کلاس های بسکتبال شرکت کردم. در مسابقات درخشیدم و همین باعث شد به تیم منتخب استان دعوت شوم. آنجا هم آقای پور ابوطالب از من برای عضویت در تیم شهرداری اصفهان دعوت کرد. در مسابقات قهرمانی کشور بود که توسط مربی خارجی تیم ملی جوانان به اردو دعوت شدم.

- و با همین تیم قهرمان آسیا شدی؟
بله، اول در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در یمن قهرمان شدیم و پس از آن در مسابقات جوانان آسیا. در پست من بازیکنان زیادی بودند اما درخشش من باعث شد در تیم باقی بمانم.

- به رده های بالاتر تیم ملی هم رسیدی؟
به همراه تیم "ب" بزرگسالان یک ماهی را در اردو بودیم که قرار بود به مسابقات چین اعزم شویم اما فدراسیون ترجیح داد تیم مهرام را اعزام کند.

- در دسته اول بازی می کردی و به تیم ملی دعوت شدی؟
سطح بازی من بالاتر از دسته اول بود و هر بازی بیش از 20 امتیاز کسب می کردم حتی در یک مقطع به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شدم.

- در سطح باشگاهی در چه تیم هایی بازی کردی؟
شهرداری اصفهان، صنعت و معدن اصفهان، شهرداری گرگان و الان هم در تیم شهید همت در دسته برتر تهران بازی می کنم.

- چه اتفاقی باعث شد شما به عنوان یک مهره ملی در تیم دسته برتر تهران بازی کنی؟
من در ابتدای فصل با تیم ذوب آهن تمریناتی می کردم که به دعوت مربی تیم ملی "ب" و همیاری زنجان به زنجان رفتم اما متاسفانه قبل از شروع فصل مصدوم شدم و نتوانستم این تیم را همراهی کنم و مطمئنا انشااله سال آینده به لیگ برتر باز می گردم.

- ظاهرا در تیم شهرداری گرگان وضعیت خوبی داشته ای، چطور شد از این تیم جدا شدی؟
در گرگان برعکس اصفهان به بازیکن بومی اهمیت زیادی می دهند. اصفهانی ها غریبه پرست هستند و تمایلی به پیشرفت خمینی شهری ها ندارند اما در گرگان بومی ها در اولویت هستند. این موضوع و یک سری حوادث باعث شد از این تیم جدا شوم.

- از لحاظ درسی دچار مشکل نشدی؟
زمانی که اولین دعوتنامه تیم ملی به دستم رسید از میان درس و ورزش، ورزش را انتخاب کردم و همه وقتم را صرف ورزش کردم و امروز نیز از این تصمیم پشیمان نیستم. من به لطف خدا به سرعت پیشرفت کردم و هنوز برای ترقی جا دارم.

- از بسکتبال خمینی شهر چه خبر؟
متاسفانه با این وضعیت هیچ کسی در بسکتبال شهر پیشرفت نمی کند. هیات فعلی فقط به فکر درآمدزایی است و تعداد نفرات زیادی ثبت نام می کند تا شهریه بگیرد. زمان آقای شاهین از ما پول نمی گرفتند. بسکتبال آموزش و پرورش هم با حضور آقای اصیلیان و رزاق پور در حالی بازیکن سازی است و هیات هیچ کمکی به آن ها نمی کند.


- تا کنون پیشنهاد خارجی هم داشته ای؟
بله، 3 تیم از عراق پیشنهاد دادند که به دلیل نا امنی این کشور نپذیرفتم.

- الگوی فنی هم داری؟
بله، ارسلان کاظمی دوست و هم سن خودم که با هم ارتباط خوبی داریم و الگوی من است.

- با اداره ورزش هم ارتباط داری؟
خیر چون آقای محمدی فقط آقای اعلایی را می شناسد و قبول دارد.

- و حرف آخر؟
تشکر می کنم از مربیانم آقایان رزاق پور، گلستانه، شمس، پور ابوطالب و شاهین و امیدوارم بسکتبال شهر به روزهای خوبش برگردد.