تجهیزات حرفه‌ای و استاندارد مچ‌اندازی در ایران وجود ندارد/ مچ‌اندازی دنیا ایران را با نام من می‌شناسند

ارسال در سایرعناوین

به گزارش فرصت آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس ، قهرمان مچ€Œاندازی جهان تاکید دارد که تجهیزات حرفه€Œای و امکانات اولیه مچ€Œاندازی در ایران وجود ندارد و به ناچار باید با وسایل و تجهیزاتی غیر استاندارد است تمرین کند اما با این حال باز هم با انگیزه€Œای مثال€Œزدنی برای خواباندن مچ حریفان جهانی تلاش می€Œکند.
مهدی عبدالوند از جمله ستارگان دنیای مچ€Œاندازی و قهرمان لیگ جهانی در این رشته است که شاید کمتر کسی با وی و افتخارات آشنا باشد.
این ستاره دنیای مچ€Œاندازی تا چند وقت دیگر عازم رقابت€Œهای جهانی مالزی می€Œشود به همین منظور گفت€Œوگویی را با وی ترتیب دادیم که در ادامه می€Œخوانید.
فارس: مسابقات مالزی در چه تاریخی برگزار می€Œشود؟ تمرینات خود را چگونه سپری می€Œکنید؟
دستم آسیب دیده و به امید خدا تمریناتم را از هفته آینده برای حضور در مسابقات جهانی مالزی که از مردادماه و با حضور 80 کشور جهان برگزار می€Œشود، پیگیری می€Œکنم.
فارس: با توجه به آسیب دیدگی که دارید فکر می€Œکنید بتوانید با آمادگی کامل در رقابت€Œهای مالزی شرکت کنید؟
عبدالوند: آسیب€Œدیدگی من را اذیت می€Œکند اما خوشبختانه مقداری این مشکل من برطرف شده، در حال حاضر فشار زیادی نمی€Œتوانم به خودم بیاورم اما با آغاز مجدد تمریناتم از حدود 20 روز دیگر فشار تمرینات را بیشتر می€Œکنم.

فارس: سطح مسابقات مالزی را چگونه ارزیابی می€Œکنید؟

عبدالوند: مسابقات بسیار سخت و نفس€Œگیری را در مالزی شاهد خواهیم بود چرا که این رقابت€Œها بالاترین سطح رقابت€Œهای مچ€Œاندازی در جهان است و بیشتر حریفانم از اروپا و آمریکا در این مسابقات شرکت دارند و من به عنوان نماینده ایران امیدوارم نتایج خوبی بگیرم.

فارس: به جز شما نفرات دیگری هم از ایران در این مسابقات شرکت می€Œکنند؟

عبدالوند: ما در این مسابقات در قالب تیم ملی شرکت می€Œکنیم اما نفرات دیگر تیم ملی شاید آمادگی بالایی برای حضور در این رقابت€Œها نداشته باشند و من به احتمال بسیار زیاد مانند بیشتر اوقات به صورت انفرادی به عنوان نماینده ایران در این رقابت€Œها شرکت می€Œکنم.

فارس: سطح سایر نفرات ملی€Œپوش ایران چگونه است و فکر می€Œکنید سایر مچ€Œاندازان ایران نیز مانند شما بتوانند نتایج خوبی در مسابقات بین€Œالمللی کسب کنند؟

عبدالوند: در ایران قهرمان آسیا تنها یک نفر را داریم که وی نیز افت کرده و به جز من کسی نیست که قهرمان آسیا باشد، من تنها ایرانی هستم که دو مرتبه قهرمان قهرمانان آسیا شده€Œام.

فارس: کمی از افتخارات خودتان در این رشته بگویید؟

عبدالوند: چندین دوره طلای آسیا، دو دوره قهرمان قهرمانان آسیا، دارای کمربند طلایی بهترین مچ€Œانداز آسیا، قهرمانی در لیگ جهانی مچ€Œاندازی، نایب قهرمان مچ€Œاندازی کاپ کرواسی و نایب قهرمان مسابقات فرانسه از جمله برخی افتخارات من است و باید بگویم در مچ€Œاندازی دنیا ایران را با نام من می€Œشناسند اما خوشحال می€Œشوم سایر نفرات تیم ملی نیز خودشان را به سطوح بالای جهانی و آسیایی برسانند.

فارس: وضعیت مدیریت در مچ€Œاندازی ایران به چه شکل است؟

عبدالوند: در این زمینه مسئولان ضعیف عمل کرده€Œاند و نتوانسته€Œایم به سطوح بالای آسیایی و جهانی برسیم اما با حمایت€Œهایی که از من شده توانستیم تا حدودی خودمان را به دنیا ثابت کنیم.

فارس: مچ€Œاندازی تمرینات خاص خودش را دارد یا بیشتر توانایی€Œهای ژنتیکی در این زمینه موثر است؟

عبدالوند: تمرین مستمر و سنگین برای این رشته لازم است، ما به دلیل اینکه در سطح پایین€Œتری از جایگاه آسیایی و جهانی هستیم اگر می€Œخواهیم در این رشته موفق عمل کنیم باید هم قدرت بدنی خوب، هم تجهیزات و هم تمرینات حرفه€Œای و مستمر داشته باشیم.

فارس: وضعیت امکانات در این رشته چگونه است؟

عبدالوند: تجهیزات حرفه€Œای و امکانات اولیه مچ€Œاندازی در ایران وجود ندارد، با وسایل و تجهیزاتی که بسیار غیر استاندارد است تمرین می€Œکنیم و در صورتی که این امکانات فراهم باشد جای رشد بسیاری در این رشته وجود دارد.

اگر با این روال قصد داشته باشیم ادامه دهیم تا چند سال آینده به کلی در این رشته محو می€Œشویم.

فارس: برای حضور در مسابقات مختلف از جایی هم حمایت می€Œشوید؟

عبدالوند: اسپانسر من شرکت پرشیان فولاد است که با حمایت این شرکت بسیار بزرگ که از همه لحاظ از من حمایت کرد در رقابت€Œهای مختلف شرکت می€Œکنم.

امیدوارم سایر شرکت€Œها نیز مانند این شرکت از ورزشکاران حمایت کنند چرا که در صورت این اتفاق دغدغه تامین ورزشکاران از روی دوش دولت برداشته می€Œشود.

فارس: بالاترین سطح رقابت€Œهای جهانی در مچ€Œاندازی چه مسابقاتی است؟

عبدالوند: بالاترین سطح مسابقات همین رقابت€Œهای جهانی مالزی است، مسابقاتی دیگر نیز با عنوان حرفه€Œای€Œها برگزار می€Œشود که آن هم سطح بسیار بالایی دارد اما استاندارد و سطح مسابقات جهانی همین مسابقات جهانی است که در تعیین رنکینگ نیز بسیار مهم است.

فارس: برای رقابت€Œهای مالزی قوی€Œترین حریفان شما از چه کشورهایی هستند؟

عبدالوند: حریفانی از کشورهای گرجستان، مالزی، اوکراین و آذربایجان از رقبای جدی من در این مسابقات هستند.

این مطالب را تاکنون نیز جایی نگفته بودم اما در کل از شهرستان خمینی€Œ شهر هیچ کمکی به من نشد و من از طرف اصفهان کارهایم را انجام می€Œدهم و تنها هدفم نیز برافراشته شدن پرچم ایران است.

گفت€Œوگو از حمید معانی