خمینی شهر از نظر تولید در سطح کشور مطرح است

ارسال در سایرعناوین

سالن ورزشی مجموعه کارگری خمینی شهر عصر روز گذشته (شنبه) با حضور مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، غلامعلی قادری در این مراسم گفت: خمینی شهر نه تنها یکی از شهرهای مهم استان در بخش کارگری و تولیدی بلکه یکی از مناطقی است که با ظرفیت تولیدی بالا به خصوص در حوزه سنگ در سطح کشور است.

 

وی با تاکید براینکه افزایش نشاط و شادابی جامعه کارگری خمینی شهر اولویت مسوولین استان و شهرستان بوده است، تاکید کرد: در این راستا مجموعه کارگری خمینی شهر در گذشته راه اندازی شد ولی به دلیل محدویت فضا و امکانات پاسخ گوی حجم نیازهای شهرستان نبود.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در سال گذشته زمین چمن مصنوعی مجموعه تلاش خمینی شهر با هزینه ای بالغ بر 150 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

 

قادری گفت: دومین برنامه ما برای شهرستان راه اندازی سالن سرپوشیده مجموعه تلاش خمینی شهر بود که با هزینه ای بالغ 250 میلیون تومان و به مساحت 350 متر و از محل اعتبارات منابع داخلی به بهره برداری رسید.

 

قادری با اشاره به اینکه سالانه بیش از 10هزار نفر از مجموعه ورزشی تلاش خمینی شهر استفاده می کنند، افزود: یکی از سیاست ها و راهبردهای دولت تدبیر و امید افزایش نشاط و شادابی جامعه کارگری با تامین فضای ورزشی و تشویق به انجام ورزش است.

 

محسن صرامی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مسوولین شهرستان تلاش می کنند تا سرانه های شهرستان افزایش یابد و به سرانه استانی نزدیک شود، گفت: نرخ بیکاری استان و شهرستان نگران کننده است. این آمار تکان دهنده باعث افزایش مسوولیت مسوولین شهرستان و استان می شود. باید در راستای ایجاد اشتغال در

کارگاه های زودبازده کوچک و صنایع مادر تلاش شود ولی متاسفانه چون شهرستان خمینی شهر در شعاع 50 کیلومتری اصفهان قرار گرفته، شرایط اشتغال جدید در

خمینی شهر بسیار سخت است.


وی افزود: اطمینان داریم راه اندازی و توسعه شهرک های غیر آلاینده و پاک از نظر زیست محیطی همچون صنایع برق و الکترونیک، صنایع غذایی و حوله بافی در منطقه شهرک های صنعتی شهرستان به حل مشکلات اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری خمینی شهر کمک زیادی می کند.