پرورش اسب و اسب سواری

ارسال در سایرعناوین

هیات سوار کاری شهرستان خمینی شهر در نظر دارد  ه دلیل وجود علاقه مندان فراوان به اسب سواری و پرورش اسب در شهرستان برنامه های متنوعی را در جهت استفاده از این سرمایه اجرا کند. رییس هیات دراین باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: شناسایی و ساماندهی پرورش دهندگان اسب، تشکیل تعاونی، برگزاری مسابقات اسب سواری، تخصیص یک میدان برای اسب سواری و استفاده از فضای مجازی در این زمینه از برنامه هایی است که هیات قصد اجرای آنها را دارد. نجارپور افزود: هیات امیدوار است با یاری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی،  شهردار و رییس اداره ورزش و جوانان و همت و همکاری مالکین اسب ها و پرورش دهندگان و علاقه مندان اسب این اهداف را عملیاتی سازد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین خمینی شهر با برخورداری از 3هزار راس اسب مرغوب از جایگاه ویژه ای در زمینه پرورش اسب در کشور برخوردار است. اغلب اسب های

خمینی شهر از نژادهای مرغوب «کرد» و «عرب کرد» «عرب» و «دره شویی » هستند.


بر اساس نظر کارشناس دام اداره جهاد کشاورزی، شهرستان خمینی شهر به جهت برخورداری از اسب های مرغوب جزو اولین های کشور است. اسب دوانی و پرورش اسب در خمینی شهر دارای سابقه ای 2 هزار ساله است. وجه تسمیه محله «اسفریز» خمینی شهر تاییدی بر این ادعاست و به اعتقاد برخی کارشناسان اسفریز یا اسپریز یا اسپرس یا اسپرز به معنی میدان اسب دوانی و محل پرورش اسب می باشد. مراکز پرورش اسب در باغات و صحاری شهرستان پراکنده می باشد.