با شرط هایی ریاست هیات فوتبال را پذیرفتم

ارسال در سایرعناوین

 بالاخره این اتفاق افتاد و امیریوسفی بار دیگر سکان مدیریت فوتبال بحران زده شهر را در اختیار گرفت. پستی که در دو سال اخیر قانونی و غیرقانونی به افراد مختلفی پیشنهاد شد که هریک به نوعی از پذیرفتن آن سرباز زدند. هافبک سابق فوتبال شهر در حالی امروز تحت آزمایش بزرگی قرار خواهد گرفت که چشم امید بسیاری از اهالی فوتبال به تدابیر اوست. تدابیری که کشتی به گل نشسته فوتبال شهر را پس از نزدیک به چهارسال معلق ماندن به روزهای خوش گذشته بازگرداند. امیریوسفی دقایقی میهمان ما بود و از برنامه هایی گفت که منتظر اجرای آن خواهیم ماند...


چه اتفاقی باعث شد دوباره مسوولیت فوتبال شهر را بپذیرید؟
برای بازی های ماه مبارک رمضان و حتی بعد از آن این سمت به من پیشنهاد شد ولی نپذیرفتم. من بعد از اتفاقاتی که در مسابقات جام رمضان افتاد و آقای کیانی استعفا کرد از ایشان خواستم که بمانند اما قبول نکردند. در چند وقت اخیر نیز دوستان زیادی به بنده اصرار کردند اما من نپذیرفتم. تا اینکه با مذاکرات و صحبت هایی که با آقای محمدی و سایر مسوولین داشتم به این نتیجه رسیدم که قبول کنم حتی یکی از دوستان گفت اگر قبول نکنی خیانت به فوتبال شهراست.


اگر بخواهیم بی پرده به فوتبال شهر بپردازیم، فوتبال شهر الان در حالت تعطیلی کامل است. از طرفی زمین استادیوم زمان بازگشایی نامعلومی دارد و از طرف دیگر علاقمندان به فوتبال که توسط باشگاه ها هدایت می شدند پراکنده شده اند. مهمتر از همه اینها هیات فوتبال بدهی هایی دارد که سرنوشت آن مشخص نیست.


با وجود این مشکلات چه تفکری شما را به قبول این پست مجاب کرد و چه برنامه ای برای خروج از این بحران دارید؟
درباره زمین چمن همانطور که در جریان هستید چاه قدیم خشک شده و قرار است با استفاده از استخر کنار زمین کار آبرسانی و آبیاری انجام شود و ما امیدواریم که زمین هرچه زودتر به بهره برداری کامل برسد اما مطمئنا زمین به مسابقات سال آینده نمی رسد و ما باید فکری برای این معضل کنیم. می خواهیم ترکیب هیات را مشخص کنیم، نفرات را تعیین کنیم و مهم تر از همه اینکه باشگاه ها را جمع کنیم و سر و سامان دهیم. به نظر من باید برای قدیمی تر ها با هماهنگی با شهرهای اطراف مثل اصغرآباد و درچه مسابقاتی بگذاریم اما برنامه ای دارم که در آن فوتبال را دوباره از پایه بسازیم و مدارس فوتبال شهر را سر و سامانی بدهم. شاید این کار در کوتاه مدت جواب ندهد اما در بلند مدت ثمرات خوبی برای فوتبال شهر خواهد داشت.


آقای امیریوسفی، شما با علم به وضعیت فعلی فوتبال شهر این سمت را قبول کردید و همگان آگاهند که در عمل این سمت هیچ منافعی از لحاظ مالی ندارد. پس نمی توانید در آینده در صورت عدم موفقیت بهانه هایی نظیر نداشتن زمین، به هم ریختگی باشگاه ها و از این دست مسائل را مطرح کنید؟
من حکم سرپرستی6 ماهه را به شرط همکاری و قول های مساعدی که دوستان دادند قبول کردم و در صورت مساعد بودن اوضاع ادامه می دهم. به هم مواردی که شما مطرح کردید آگاهم. ما در ابتدا باید هیات رییسه را انتخاب کنیم و سپس در کلاس های مربیگری و داوری را در نظر داریم. با توجه به فصل سرما برنامه هایی هم برای فوتسال در نظر گرفته ام.


مساله ای که در دو سه سال اخیر و به خصوص در مدت زمان کوتاه حضور آقای کیانی مطرح شد مساله استقلال رییس هیات به خصوص در زمینه چینش نفرات است؟
رییس اداره ورزش به من تضمین داد که خودم کارهایم را تنظیم کنم و کسی در ترکیب هیات دخالت نداشته باشد. من زیر بار تحمیل نمی روم ولی اگر در حد پیشنهاد باشد بعد از تحقیق ممکن است بپذیرم. ما تا الان مخالفی نداشته ایم اما با آنهایی که بخواهند وقفه در کار ما ایجاد کنند مقابله خواهم کرد.


کادر هیات را انتخاب کردید؟
حسین نوروزی به عنوان دبیر هیات قطعی شده، بقیه هم هنوز صد در صد نشده اند. ما به چند گزینه که دارای شاخصه های فنی، اقتصادی و فعالیتی باشند نیاز داریم که با آنها در حال رایزنی هستیم.


اما در مورد بحث مالی که یکی از معضلات بزرگ فوتبال شهرستان است، در جریان هستید که هیات فوتبال بدهی های سنگینی دارد؟
برای بحث مالی آقای محمدی گفته سالن مادر را در اختیار هیات فوتبال می گذارد. البته زمین آسفالت استادیوم را هم
پیشنهاد کرده اند که در عمل کاربردی ندارد چون در زمستان فایده ای ندارد. درباره بدهی های قبلی هم باید رییس اداره
ورزش بدهی های قبلی را بدهد و ارتباطی به دوره من نخواهد داشت.


تا چه حد انتقاد پذیرید، با توجه به اینکه فرصت ممکن است حرف های مردم را چاپ کند که شاید از مدیریت شما ناراضی باشند؟
اگر کسی پیشنهاد خوبی داشت می پذیرم و حتی خود آن فرد را به کار می گیریم. من خودم اگر بعد از یک سال که امکانات در اختیارم قرار گرفت به نتیجه نرسیدم کناره گیری می کنم.
چیزی که الان وجود دارد این است که همه آماده حمایت هستند و شاید دلیل آن این است که شما خودتان از جنس فوتبال هستید. چگونه می خواهید از این فضای حمایتی استفاده کنید؟
در این چند روز دوستان زیادی اعلام آمادگی کردند و من از آنها تشکر می کنم. مطمئن باشید اگر جایی اشتباهی کردیم اصلاح می کنیم و اگر نیازی به جابجایی باشد این کار را حتما انجام می دهم.