هالاکاران باشگاه قمر بنی هاشم (ع) آدریان نایب قهرمان کشور شدند

ارسال در سایرعناوین

 به گزارش خبرنگار فرصت، احسان کارخیران، محمدحسین رضایی و الیاس کرمی نیز موفق به کسب مدال نقره این دوره از مسابقات شدند و ناصر عباسیان و محمدعلی حاجیان نیز مدال برنز این مسابقات را به گردن خودآویختند.
به گزارش خبرنگار فرصت، این هشت ورزشکار خمینی شهری در مصاف با هالاکارانی از سایر شهرستان های کشور موفق به کسب مقام نایب قهرمانی پس از آذربایجان شرقی شدند.


بهزاد حیدری که دومین بار است صاحب مدال طلای مسابقات کشوری هنر رزمی هالا می شود، می گوید: هزینه تمام شده برای شرکت در این مسابقات برای هر کدام از ما 170 هزار تومان بود که شامل هزینه بلیط رفت و برگشت و خورد و خوراک ما می شد و تامین آن برای همه راحت نبود. وی همچنین با گلایه از مسوولان شهرستان خصوصا مسوولان ورزشی خمینی شهر که حتی تبریک و تشکرشان را هم از آنها دریغ نمودند، افزود: ورزشکاران شهرهای دیگر با حمایت های مالی مسوولانشان یا حامیان خصوصی در این مسابقات شرکت می کنند اما ما برای نصب یک بنر تبریک هم باید خودمان اقدام کنیم. حیدری ادامه داد: سال گذشته که در حین مسابقه به سختی از ناحیه دهان و دندان صدمه دیدم فقط 230 هزار تومان بابت دندان هایم هزینه کردم.


مربی هنر رزمی هالا در باشگاه قمر بنی هاشم (ع) نیز با گلایه از بی توجهی مسوولان گفت: هالا رشته ایست که می تواند نوجوانان و جوانان را جذب نماید و از آنجا که محدودیتی برای استفاده از اعضای بدن و سلاح ندارد مناسب افرادی است که انرژی زیادی دارند. علی مرضی زاده افزود: برای ترویج این رشته ورزشی در شهرستان و جذب نوجوانان و جوانان به ورزش تا کنون تلاش های زیادی کرده ام و طرح هایی ارائه داده ام اما هیچکس حاضر به سرمایه گذاری نیست وی می افزاید: با یکی از مدارس هم وارد مذاکره شدم تا دانش آموزان اصطلاحا شلوغ و پر شیطنت شان را به ما معرفی کنند تا آموزش ببینند و انرژی شان را صرف این رشته ورزشی کنند که عملی نشداین مربی که 20 سال تجربه در کارنامه خود داردگفت : بااین وجود آمادگی دارم تا هرموسسه ،خیریه، صاحب صنعت ویا اداره ونهادی که تمایل داشته باشد این سبک را برای آنها راه اندازی کنم چرا که «قدرت، انسانیت و آرامش» شعار اصلی این رشته است و تنها سبکی است که بر پایه مکتب اسلام طراحی شده و حقیقت گراست ومی تواندمانع انحراف جوانان ونوجوانان شود. مرضی زاده با اشاره به اینکه زمینه آموزش سبک هالا در استان اصفهان برای خانم ها وجود ندارد، گفت: تلاشمان این است که این رشته را بین خانم ها نیز ترویج بدهیم.

 

هالا چیست؟
هالا یک اصطلاح فلسفی و فرهنگی است که بر پایه فرهنگ و هویت ایرانی و فلسفه الهی برای این هنر نامگذاری شده است. از نظر مفهوم شناسی، ترکیب «هالا» از دو واژه تشکیل می یابد: «ها» در لغت سانسکریت که ریشه باستانی زبان ایران است، خورشید معنی می دهد که مظهر انرژی و قدرت است و «لا» بیانگر شعار اصلی توحید می باشد که مظهر ایمان و انسانیت است.
هالا یک هنر رزمی است که از جنبه های مختلف برخوردار بوده و می توان آن را عصاره هنرهای رزمی جهان نامید.