دوچرخه سواری صحیح راهی به سوی سلامتی

ارسال در سایرعناوین

varzesh-docharkhehsavari-3یکی از معمولترین و رایج ترین ورزشها در بین مردم دوچرخه سواری است و به جرأت می توان گفت این ورزش پس از پیاده روی بیشترین فعالیت کنند را دارد.

انواع مختلفی از دوچرخه ارائه شده اند که البته دو نوع مهم آن «کراس» و «کوهستان» هستند. نوع دیگری که طرفداران زیادی هم دارد BMX است که معمولاً مختص حرکات نمایشی است البته برای فعالیت های روزانه و معمولی بهترین گزینه کراس یا کوهستان است که در زبان عامیانه کورسی نامیده  می شوند.کراس هم نیروی کمتری لازم داد و هم شتاب بالایی دارد اما در نوع کوهستان که مختص فضاهای کوهستانی و پر فراز و نشیب است. وجود لاستیک های پهن یکی از دلایل کسب تعادل در این نوع دوچرخه محسوب می گردد.

نوع معمول اما «شهری» نام دارد که دوچرخه ای مابین کراس و کوهستان است. تنظیم بودن باد تیوپ از مهمترین لازمه های یک دوچرخه سواری سالم و مفید است البته نیاز دوچرخه به آچارکشی درمدت زمان های خاص نیز فراموش نگردد.

خوردن غذای سبک پیش از شروع دوچرخه سواری و خوردن آب در حین این ورزش به سلامت جسم کمک شایانی می کند و بهتر است نوشیدنی های قندی یا آب معدنی در حین این ورزش مفرح مصرف شود. فراموش نکنید بهترین ورزشکاران جهان برای بالا بردن استقامت خود روزانه چند ساعت دوچرخه سواری را در برنامه خود می گنجانند.