سرانه مکان‌های ورزشی برای هر فرد در خمینی‌شهر 30 سانتی متر

ارسال در سایرعناوین

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر حضور خیرین ورزشی یار در امر ورزش افزود: با توجه به آسیب شناسی های انجام شده مهمترین دغدغه اداره ورزش و جوانان تامین منابع است که در سال 95 این امربا رشد 165 درصدی اعتبارات تملک و دارایی همراه بود و امیدوار هستیم در سال جاری نیز به چنین رشدی برسیم. عباس مرادیان افزود:در جهت حمایت‌های مالی با نهادهای مختلف مذاکراتی صورت گرفته و با توجه به اینکه خمینی‌شهر یکی از شهرستان‌های فعال در امور خیر است امیدواریم حضور سرمایه‌گذاران در زمینه های ورزشی در شهرستان پررنگ‌تر شود.
وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده گفت: با همکاری خوب فرماندار با سایر ادارات و همچنین شهردار خمینی شهر، زور‌خانه‌ی آدریان پس از 13 سال افتتاح شده است و امیدوار هستیم زورخانه اندوان که تا سال گذشته نزدیک به ۲۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد با کمک مسئولان و خیرین سال آینده افتتاح شود. زمین چمن خمینی‌شهر که از مطالبات جامعه فوتبال این شهرستان است نیز با کمک 500 میلیونی انجمن خیران در هفته دولت افتتاح خواهد شد. رییس اداره ورزش و جوانان خمینی‌شهر با اشاره به خیل علاقه‌مندان موتورسواری ابراز داشت: با این وجود این شهرفاقد پیست موتورسواری بود که خوشبختانه با جلساتی که با شورای شهر و شهردار خمینی‌شهربرگزار شدپس از فعالیت ۱۵ ساله هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان خمینی‎شهر قطعه زمینی از طرف شهرداری در اختیار هیئت قرار گرفت که این پیست با هزینه شخصی مسوول هیئت موتورسواری مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در حال حاضر یکی از پیست‌های استاندارد استان محسوب می‌شود وامیدواریم درآینده میزبان مسابقات استانی و کشوری شود.
مرادیان با تاکید بر کمبود فضای ورزشی در شهرستان افزود: سرانه مکان‌های ورزشی برای هر فرد در خمینی‌شهر 0.3 مترمربع است. سرانه مکان‌های ورزشی که به صورت استاندارد به ازای هر نفر 1.5 متر مربع باید باشد در شهرستان خمینی‌شهر 0.3 متر مربع است که حتی از سرانه کل استان که 0.5 متر مربع است کمتر است و با وجود توان بالای شهرستان و وجود ملی‌پوشان زیاد به حضور خیران وحامی نیاز داریم. شهرستان خمینی شهر در سال 95، 142 مدال‌آور استانی، 96 مدال‌آور کشوری، 7 مدال‌آور آسیایی، 7 مدال‌آور جهانی و 6 مدال‌آور بین‌المللی دارد.
وی آمار ورزشکاران سازمان‌یافته شهرستان خمینی‌شهر را اینگونه بیان نمود: در سال ۹۴ نزدیک به ۱۳ هزار و ۵۳۵ ورزشکار سازمان‌یافته در بخش آقایان و بانوان در شهرستان خمینی‌شهر و درچه که این تعداد در سال ۹۵ به ۱۶ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته رسیده است. رئیس اداره ورزش و جوانان خمینی‌شهر بسیج ورزشکاران شهرستان را ازمراکز بسیج فعال شهرستان ارزیابی کرد .